Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Ohm VR: solving electronics escape room challenges on the roadmap towards gamified STEAM education / Piotr Zamojski, Norbert Barczyk, Marek FRANKOWSKI, Artur Cybulski, Konrad Nakonieczny, Marek Makowiec, Magdalena IGRAS-CYBULSKA // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 532–535. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 535, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01


Autorzy (7)


Słowa kluczowe

electronicsvirtual realitygamificationsteamescape roomvisualization designevaluation methodseducation

Dane bibliometryczne

ID BaDAP146667
Data dodania do BaDAP2023-05-16
Tekst źródłowyURL
DOI10.1109/VRW58643.2023.00117
Rok publikacji2023
Typ publikacjimateriały konferencyjne (aut.)
Otwarty dostęptak
WydawcaInstitute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
KonferencjaVirtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops

Abstract

We present a prototype of VR application containing puzzles in-spired by Electronics and Telecommunication classes validated qual-itatively. The design utilizes escape room mechanics and the application features 3 levels: solving resistors circuits, amplifier circuit and the network configuration. It is implemented with Unity for Meta Quest 2 platform. The experience lasts about 30–45 minutes. It was evaluated by usability and user experience tests conducted with N=5 users. Learning outcome and knowledge retention was measured with a pre-test and post-test.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Towards multimodal VR trainer of voice emission and public speaking – work-in-progress / Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Daniela Hekiert, Artur Cybulski, Sławomir Tadeja, Marcin WITKOWSKI, Konrad NAKONIECZNY, Izabela Augustyn, Jan JASIŃSKI, Daria HEMMERLING, Tomasz Skrzek, Stanisław KACPRZAK, Magdalena Kaczorowska, Julia Juros, Marek Warzeszka, Ewa MIGACZEWSKA, Filip MALAWSKI, Paulina Słomka, Rafał Salamon, Aleksandra Szumiec, Kinga Kornacka, Bartłomiej Błaszczyński, Katarzyna Błaszczyńska, Radosław Sterna, Marek Makowiec, Magdalena Majdak // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 355–359. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 358–359, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01
fragment książki
Does realism of a virtual character influence arousal? : exploratory study with pupil size measurement / Radosław Sterna, Artur CYBULSKI, Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Joanna Pilarczyk, Michał Kuniecki // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 655–656. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 656, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01