Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Towards multimodal VR trainer of voice emission and public speaking – work-in-progress / Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Daniela Hekiert, Artur Cybulski, Sławomir Tadeja, Marcin WITKOWSKI, Konrad NAKONIECZNY, Izabela Augustyn, Jan JASIŃSKI, Daria HEMMERLING, Tomasz Skrzek, Stanisław KACPRZAK, Magdalena Kaczorowska, Julia Juros, Marek Warzeszka, Ewa MIGACZEWSKA, Filip MALAWSKI, Paulina Słomka, Rafał Salamon, Aleksandra Szumiec, Kinga Kornacka, Bartłomiej Błaszczyński, Katarzyna Błaszczyńska, Radosław Sterna, Marek Makowiec, Magdalena Majdak // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 355–359. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 358–359, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01


Autorzy (25)


Słowa kluczowe

virtual realityspeechbiometrygesturesvisualizationeye trackingaffective computingvoice analysis

Dane bibliometryczne

ID BaDAP146674
Data dodania do BaDAP2023-05-31
Tekst źródłowyURL
DOI10.1109/VRW58643.2023.00079
Rok publikacji2023
Typ publikacjimateriały konferencyjne (aut.)
Otwarty dostęptak
WydawcaInstitute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
KonferencjaVirtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops

Abstract

GlossoVR is a virtual reality (VR) application that combines training in public speaking in front of a virtual audience and in voice emission in relaxation exercises. It is accompanied by digital signal processing (DSP) and artificial intelligence (AI) modules which provide automatic feedback on the vocal performance as well as the behavior and psychophysiology of the user. In particular, we address parameters of speech emotions, prosody and timbre, and the user's hand gestures and eye movement. The prototype is in the proof of concept phase, and we are developing it in accordance with the user-centered design paradigm. In this article reports the work in progress, focusing on the approaches, datasets and algorithms applied in the current state of the glossoVR project.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
glossoVR - voice emission and public speech training system / Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Artur CYBULSKI, Daniela Hekiert, Magdalena Majdak, Rafał Salamon, Paulina Słomka, Aleksandra Szumiec, Katarzyna Błaszczyńska, Bartłomiej Błaszczyński, Stanisław KACPRZAK // W: VRW 2020 [Dokument elektroniczny] : 2020 IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces : 22–26 March 2020, Atlanta, Georgia : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Los Alamitos, Washington, Tokyo : IEEE, cop. 2020. — e-ISBN: 978-1-7281-6532-5. — S. 833–834. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 834, Abstr.
fragment książki
Ohm VR: solving electronics escape room challenges on the roadmap towards gamified STEAM education / Piotr Zamojski, Norbert Barczyk, Marek FRANKOWSKI, Artur Cybulski, Konrad Nakonieczny, Marek Makowiec, Magdalena IGRAS-CYBULSKA // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 532–535. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 535, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01