Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Does realism of a virtual character influence arousal? : exploratory study with pupil size measurement / Radosław Sterna, Artur CYBULSKI, Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Joanna Pilarczyk, Michał Kuniecki // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 655–656. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 656, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01


Autorzy (5)


Słowa kluczowe

virtual realitypsychologyVRpupilvirtual character

Dane bibliometryczne

ID BaDAP146666
Data dodania do BaDAP2023-05-16
Tekst źródłowyURL
DOI10.1109/VRW58643.2023.00170
Rok publikacji2023
Typ publikacjimateriały konferencyjne (aut.)
Otwarty dostęptak
WydawcaInstitute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
KonferencjaVirtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops

Abstract

In this poster we discuss exploratory analyses seeking to test whether realism of a virtual character can influence arousal measured by pupil diameter change in response to viewing a virtual character. To do this we conducted a study in which 180 virtual characters were presented to 45 participants in a free-viewing procedure, while their physiological responses were recorded. We manipulated the realism of these characters in terms of their appearance, behavior and intractability. Results suggest that appearance and intractability can influence arousal of the participants.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Towards multimodal VR trainer of voice emission and public speaking – work-in-progress / Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Daniela Hekiert, Artur Cybulski, Sławomir Tadeja, Marcin WITKOWSKI, Konrad NAKONIECZNY, Izabela Augustyn, Jan JASIŃSKI, Daria HEMMERLING, Tomasz Skrzek, Stanisław KACPRZAK, Magdalena Kaczorowska, Julia Juros, Marek Warzeszka, Ewa MIGACZEWSKA, Filip MALAWSKI, Paulina Słomka, Rafał Salamon, Aleksandra Szumiec, Kinga Kornacka, Bartłomiej Błaszczyński, Katarzyna Błaszczyńska, Radosław Sterna, Marek Makowiec, Magdalena Majdak // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 355–359. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 358–359, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01
fragment książki
Ohm VR: solving electronics escape room challenges on the roadmap towards gamified STEAM education / Piotr Zamojski, Norbert Barczyk, Marek FRANKOWSKI, Artur Cybulski, Konrad Nakonieczny, Marek Makowiec, Magdalena IGRAS-CYBULSKA // W: VRW 2023 [Dokument elektroniczny] : IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops : 25–29 March 2023, Shanghai, China : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2023. — e-ISBN: 979-8-3503-4839-2. — S. 532–535. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 535, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2023-05-01