Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Kampania wzmacniająca zaangażowanie pracowników w warunkach pandemii COVID-19 : studium przypadku — Campaign enhancing employee engagement in the conditions of the COVID-19 pandemic : case study / Beata TARCZYDŁO, Jerzy Klimczak // W: Wyzwania gospodarcze w czasie pandemii / red. nauk. Natalia Iwaszczuk. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — (Wydawnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie). — ISBN: 978-83-66727-21-2; e-ISBN: 978-83-66727-22-9. — S. 7–24. — Bibliogr. s. 21–23, Streszcz., Summ.


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

EN: creating staff experiencescase studyactivities and challenges for employeesemployee engagementCOVID-19 pandemic and its impact on the company’s staffcampaign
PL: akcje i wyzwania dla pracownikówstudium przypadkupandemia COVID-19 i jej wpływ na personel firmyzaangażowanie pracownikówkreowanie doświadczeń personelukampania

Dane bibliometryczne

ID BaDAP137568
Data dodania do BaDAP2021-11-17
Tekst źródłowyURL
Rok publikacji2021
Typ publikacjifragment książki
Otwarty dostęptak
Creative Commons
WydawcaAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Czasopismo/seriaWydawnictwa Akademii Górniczo\=Hutniczej im. Stanisława Staszica w~Krakowie

Streszczenie

Motywacją do napisania rozdziału było pytanie, jaką rolę w praktyce zarządzania w warunkach pandemii COVID-19 odgrywają kampanie zwiększające zaangażowanie pracowników. Celem rozdziału jest przybliżenie kampanii zwiększających zaangażowanie pracowników jako narzędzia zarządczego współczesnego marketera, zaprezentowanie przykładu z rynku, omówienie wyników zrealizowanych badań bibliograficznych i empirycznych oraz sformułowanie rekomendacji dla zainteresowanych ich wykorzystaniem. Celem zrealizowanych badań jakościowych było pozyskanie informacji na temat tego, czy i jakie działania zwiększające zaangażowanie pracowników Grupy Budimex podjęto w pandemii oraz jakie przyniosły one rezultaty. Na potrzeby rozdziału przeprowadzono studia literaturowe, metaanalizę dostępnych źródeł internetowych oraz jakościowe badania własne z zastosowaniem metod: studium przypadku, obserwacji uczestniczącej i analizy treści online. W studium przypadku uwzględniono następujące zakresy: podmiotowy – Grupa Budimex; czasowy – od czerwca 2020 roku do marca 2021 roku; przedmiotowy – kampania zwiększająca zaangażowanie pracowników w dobie pandemii koronawirusa jako wybrany element zarządzania zaangażowaniem pracowników; przestrzenny – zasoby informacyjne w sieci Internet. W szczególności poszukiwano informacji w następujących obszarach problemowych: Jakie działania zrealizowano? Jakich dotyczą zjawisk/problemów? Kto, dla kogo i z kim je realizuje? Jakie działania obejmują? Jakie przynoszą rezultaty? Przeprowadzone rozważania i badania jakościowe potwierdziły, że kampania stymulująca zaangażowanie pracowników jest ważnym narzędziem zarządczym w warunkach pandemii. Ważnym elementem strategii CSR Grupy Budimex są działania ukierunkowane na pracowników i spółka skutecznie podejmuje praktyki adekwatne do sytuacji. Przeanalizowana kampania zwiększająca zaangażowanie pracowników dużej firmy w czasach pandemii koronawirusa między innymi dotyczyła ważnych spraw społecznych, takich jak: relacje międzyludzkie w dobie pracy zdalnej, kreowanie okazji do lepszego i zdrowszego trybu życia oraz pracy, a także podejmowania wyzwań. Wyniki badań jakościowych pokazały, że projekty ukierunkowane na zaangażowanie pracowników są ważnym narzędziem zarządzania ludźmi w kryzysie pandemicznym, skutecznie zmotywowały do różnorodnych aktywności oraz przyniosły wiele korzyści dla wszystkich interesariuszy. Zrealizowane badania literaturowe i empiryczne przyczyniają się do poszerzania wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie zarządzania zaangażowaniem pracowników w dobie pandemii. Przeprowadzona kampania Summer Challenge dla pracowników Grupy Budimex skutecznie przyczyniła się do zaangażowania w przedsięwzięcia z obszaru wellbeing dla ciała, ducha i umysłu. Metodycznie prowadzone działania pokazały, że mimo pandemii ludzie potrafią wziąć sprawy w swoje ręce, zrealizować zadziwiające projekty i wygenerować korzyści dla siebie, ludzi z zewnątrz i firmy. Omówiona kampania może stanowić swoisty wzorzec do wykorzystania przez innych marketerów.

Abstract

The motivation for writing the paper was the question about the role of campaigns enhancing employee engagement in management practice in the conditions of the COVID-19 pandemic. The aim of the study is to present campaigns enhancing employee engagement as a management tool of a contemporary marketer, demonstrate a market example, discuss the results of the bibliographical and empirical research carried out, and formulate recommendations for those interested in their application. The aim of the qualitative research conducted was to obtain information on whether and what activities increasing the engagement of employees of the Budimex Group were undertaken during the pandemic and what results they brought. For the purpose of the article, literature studies, a meta-analysis of the available online sources, and own qualitative studies with the use of the case study, participant observation, and online content analysis methods were carried out. The case study includes the following scopes: the subjective scope: the Budimex Group; the temporal scope: from June 2020 to March 2021; the objective scope: a campaign enhancing employee engagement in the era of the COVID-19 pandemic as a selected element of employee engagement management; the spatial scope: online information resources. The information search focused in particular on the following problem areas: What activities were carried out? What phenomena/issues do they concern? Who carries them out, for whom, and with whom? What activities do they involve? What results do they bring? The discussion and qualitative research carried out confirmed that campaigns stimulating employee engagement are an important management tool in the context of the pandemic. The Budimex Group has implemented a CSR strategy, which puts emphasis on employee-oriented activities and involves introducing effective practices as appropriate. The analysed campaign increasing the engagement of employees of a large company during the COVID-19 pandemic concerned important social issues, such as interpersonal relations in the era of remote work, creating opportunities for a better and more healthy lifestyle and work habits, and taking up challenges. The results of the qualitative research have shown that projects oriented at employee engagement are an important human resource management tool in the pandemic crisis and that they effectively motivated employees to take up different activities and brought multiple benefits to all the stakeholders. The literature and empirical studies carried out contribute to expanding knowledge and practical skills in the area of employee engagement management in the time of the pandemic. The “Summer Challenge” campaign carried out for the employees of the Budimex Group effectively contributed to their engagement in well-being projects for the body, mind, and spirit. In spite of the pandemic, the systematically conducted activities have shown that people are able to take matters into their own hands, carry out amazing projects, and generate benefits for themselves, third parties, and the company. The campaign discussed in the paper may constitute a model to be used by other marketers.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Modele biznesowe w sektorze MŚP a kryzys gospodarczy spowodowany pandemią COVID-19 — Business models in the SME sector and the economic crisis caused by the COVID-19 pandemic / Bogusława BEK-GAIK, Dorota DUDEK-MYSZKOWSKA // W: Wyzwania gospodarcze w czasie pandemii / red. nauk. Natalia Iwaszczuk. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — (Wydawnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie). — ISBN: 978-83-66727-21-2; e-ISBN: 978-83-66727-22-9. — S. 61–77. — Bibliogr. s. 75–76, Streszcz., Summ.
fragment książki
Zmiany w funkcjonowaniu targów gospodarczych we współczesnej komunikacji marketingowej — Changes in trade fairs functioning in contemporary marketing communication / Anita PROSZOWSKA // W: Wyzwania gospodarcze w czasie pandemii / red. nauk. Natalia Iwaszczuk. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — (Wydawnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie). — ISBN: 978-83-66727-21-2; e-ISBN: 978-83-66727-22-9. — S. 79–90. — Bibliogr. s. 88–90, Streszcz., Summ.