Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Comparative analysis of algorithms for calculating arrival times of emergency vehicles — Analiza porównawcza algorytmów wyznaczania czasów dojazdów pojazdów ratunkowych / Izabela Płokita, Adam PIÓRKOWSKI, Michał LUPA // Geoinformatica Polonica ; ISSN 1642-2511. — 2016 — vol. 15, s. 85–91. — Bibliogr. s. 91, Abstr., Streszcz. — Publikacja dostępna online od: 2016-11-16


Autorzy (3)


Słowa kluczowe

EN: optimizationGISnetwork analysisarrival time calculation
PL: optymalizacjaanalizy siecioweGISobliczanie czasów dojazdu

Dane bibliometryczne

ID BaDAP102531
Data dodania do BaDAP2017-01-03
Tekst źródłowyURL
DOI10.4467/21995923GP.16.009.5485
Rok publikacji2016
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaGeoinformatica Polonica

Streszczenie

Problemem poruszanym w niniejszym artykule jest czas, w jakim obliczana jest kompletna mapa czasów dojazdów pojazdów ratunkowych (ambulansów) dla zadanej siatki. Znalezienie optymalnej (najszybszej) trasy między dwoma punktami jest problemem złożonym i czasochłonnym. Co więcej, poruszane zagadnienia wynikają z potrzeb i problemów, z którymi zmagają się dyspozytorzy Małopolskiego Ratownictwa Medycznego. Wobec tego, intencją autorów było opracowanie metod pozwalających na skrócenie czasu wykonywania obliczeń, bazując na redukcji ich liczby wyłącznie do punktów, do których ambulans jest w stanie dotrzeć w zadanym czasie. Porównano trzy typy algorytmów, uwzględniając ich złożoność czasową i obliczeniową. W rezultacie wskazano metody, które – w zależności od przyjętego kryterium – pozwalają osiągnąć optymalne wyniki.

Abstract

The problem discussed in this article covers the issue of the generation and computational complexity of an arrival time map of emergency vehicles (ambulances). Finding the optimal (fastest) route between two points is a complex and time-consuming task. Moreover, the discussed issues are identical to the problems faced by dispatchers from Malopolska Medical Emergency. Therefore, the aim was to develop algorithms to reduce time calculations, based on the reduction of their number only to the points where ambulances are able to reach within the specifi ed time. There were compared three types of algorithms, taking into account their time and computational complexity. The result of the research was to identify algorithms, which depending on the adopted criteria allow to achieve optimal results.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Construction of a dynamic arrival time coverage map for emergency medical services / Adam PIÓRKOWSKI // Open Geosciences ; ISSN 2391-5447. — 2018 — vol. 10 iss. 1, s. 167–173. — Bibliogr. s. 172–173, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2018-06-11
artykuł
A study on the usability of open spatial data for road network-based analysis – using OpenStreetMap as an example — Badania użyteczności otwartych danych przestrzennych do analiz opartych na sieciach drogowych - na przykładzie OpenStreetMap / Piotr CICHOCIŃSKI // Geoinformatica Polonica ; ISSN 1642-2511. — 2021 — vol. 20, s. 89–96. — Bibliogr. s. 96, Abstr., Streszcz. — Publikacja dostępna online od: 2021-12-30