Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

VRP-R: robust routing problems solutions based on the HILS platform — VRP-R problemy wyboru tras typu robust rozwiązywane na platformie HILS / ADAMSKI Andrzej, Kubek Daniel // Logistyka ; ISSN 1231-5478. — 2014 — nr 6 dod.: DVD nr 3 Logistyka – nauka : artykuły recenzowane, s. 1369–1378. — Wymagania systemowe: Adobe Reader ; napęd DVD. — Bibliogr. s. 1377–1378, Streszcz., Abstr.


Autorzy (2)


Dane bibliometryczne

ID BaDAP86494
Data dodania do BaDAP2014-12-11
Rok publikacji2014
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaLogistyka

Abstract

In this paper the proposal of implementation of the hierarchical multi-layers HILS platform dedicated to advanced ILS systems is presented. An illustrative example of the HILS platform multi-layers decomposition based robust routing problem VRP-TW was selected. In this case the upper HILS layers offer context-related network specifications that are included in the vehicle routing parameters and operational specifications updating used at optimization layer. The important advantages offered by HILS are problem consistency, lack of redundancy, reduction of problem dimension and inter-layers co-ordination. At the bottom dispatching control layer the well known DISCON (Dispatching CONtrol) method from public transport was adopted to logistics applications with actual routing treated as obligatory reference schedule to be stabilized. The intelligence aspects are related among others to context-related trade-offs between routing modifications and corrective dispatching control capabilities e.g. priority or route guidance actions. The robust real example was presented and the robust features benefits are illustrated.

Streszczenie

W artykule propozycja zastosowania hierarchicznej wielo-warstwowej HILS platformy dedykowanej dla ILS systemów jest prezentowana. Ilustrujący przykład problemu wyznaczania tras z oknami czasowymi VRP-TW typu robust wykorzystujący oferowaną przez HILS dekompozycję jest prezentowany. Górne warstwy HILS oferują specyfikacje sieciowe, które są wykorzystywane w warstwie optymalizacji dla estymacji potrzebnych parametrów i specyfikacji operacyjnych dla rozwiązywanego problemu optymalizacji tras. Istotne zalety proponowanego podejścia to kompatybilność, brak redundancji i między warstwowa koordynacja. W dolnej warstwie sterowania dyspozytorskiego została zaadaptowana metoda DISCON z komunikacji zbiorowej dla powyższego problemu, traktująca propozycję tras z warstwy optymalizacji, jako ‘wirtualny rozkład jazdy, "który należy stabilizować przez działania sterujące np. wielokryterialne sterowanie priorytetowe na sygnalizowanych skrzyżowaniach ruchu. Obliczony rzeczywisty przykład z sieci Krakowskiej miał odpowiedzieć na pytanie ile możemy oczekiwać korzyści z indywidualnych rozwiązań typu robust problemów wyboru tras. Uzyskane wyniki potwierdzają duży potencjał w rozwiązywaniu takich problemów.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Routing problems based on HILS system platform — Problemy wyboru tras bazujące na HILS platformie systemowej / Andrzej ADAMSKI // LogForum ; ISSN 1895-2038. — 2015 — z. 11(1), s. 87–98. — Bibliogr. s. 97, Abstr., Streszcz., Zsfassung
artykuł
Advanced system platform HILS for development of ILS systems — Zaawansowana platforma systemowa HILS dla tworzenia ILS systemów / ADAMSKI Andrzej // Logistyka ; ISSN 1231-5478. — 2014 — nr 6 dod.: DVD nr 3 Logistyka – nauka : artykuły recenzowane, s. 1331–1339. — Wymagania systemowe: Adobe Reader ; napęd DVD. — Bibliogr. s. 1338–1339, Abstr., Streszcz.