Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Laboratoryjne badania przesypu przenośnika taśmowego w aspekcie weryfikacji dyskretnego modelu materiału transportowanego — Laboratory tests of the conveyor belt transfer chute conducted with regard to the verification of the discrete model of the handled material / Piotr KULINOWSKI, Paweł PANEK, Piotr RUBACHA // Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze : przenośniki, dźwignice, pojazdy, maszyny robocze, napędy i sterowanie, urządzenia pomocnicze ; ISSN 1899-5489. — Tytuł poprz.: Transport Przemysłowy. — 2013 — nr 4, s. 6–11. — Bibliogr. s. 11, Abstr. — VIII Międzynarodowa konferencja „Techniki Urabiania 2013”
Autorzy (3)
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 78840 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2014-01-14 |
Rok publikacji | 2013 |
Typ publikacji | referat w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze : Przenośniki, Dźwignice, Pojazdy, Maszyny Robocze, Napędy i Sterowanie, Urządzenia Pomocnicze |
Abstract
In this paper some issues concerning the application of the Discrete Element Method (DEM) in modelling granular materials transported on conveyor belts have been discussed (presented). A test stand for examining the behavior of bulk materials in conveyor belt transfer chutes as well as a measuring assembly consisting of strain gauges and a high-speed camera have been described . The next part deals with the test method and test results, which were used to verify the discrete model of the handled material, modelled in PFC3D on the basis of the Discrete Element Method.
Streszczenie
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące wykorzystania metody elementów dyskretnych do modelowania zachowania się materiałów sypkich podczas transportu przenośnikami taśmowymi. Opisano stanowisko laboratoryjne do badania zachowania się materiałów sypkich w punktach przesypowych przenośników taśmowych oraz system pomiarowy, składający się z układu czujników tensometrycznych i kamery do szybkich zdjęć. W dalszej części przedstawiono metodykę badań oraz wyniki testów laboratoryjnych, które posłużyły do weryfikacji dyskretnego modelu materiału transportowanego zbudowanego w środowisku PFC3D, bazującego na metodzie elementów dyskretnych (DEM).