Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

AloneKnight – enabling affective interaction within mobile video games / Paweł JEMIOŁO, Krzysztof Świder, Dawid Storman, Weronika T. ADRIAN // W: Progress in Polish artificial intelligence research 4 [Dokument elektroniczny] / ed. by Adam Wojciechowski, Piotr Lipiński. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Łódź : Łódź University of Technology Press, 2023. — (Monografie Politechniki Łódzkiej ; nr 2437). — e-ISBN: 978-83-66741-92-8. — S. 467–472. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Tryb dostępu: http://repozytorium.p.lodz.pl/bitstream/handle/11652/4773/Pro... [2023-10-02]. — Bibliogr. s. 471–472, Abstr.


Autorzy (4)


Słowa kluczowe

affective computingvideo gamesartificial intelligencemobile

Dane bibliometryczne

ID BaDAP149080
Data dodania do BaDAP2023-10-23
DOI10.34658/9788366741928.74
Rok publikacji2023
Typ publikacjifragment książki
Otwarty dostęptak
Creative Commons
WydawcaPolitechnika Łódzka
Czasopismo/seriaMonografie Politechniki Łódzkiej

Abstract

Artificial intelligence is used in various contexts, including video games, where it can enhance the game design and adapt content to players’ emotional states through affective computing. In this paper, we present an example of an affective mobile game and compare participants’ opinions after playing two versions of the game, with and without an affective loop. The game was developed using Unity. In the affective version, physiological data is recorded and analysed to detect emotions based on facial expressions and electrodermal activity, which then affects the game. The study with 11 participants showed positive feedback for the game with affective loop.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Using security games against wild dumping sites / Marek ADRIAN, Jerzy Markiewicz // W: Progress in Polish artificial intelligence research 4 [Dokument elektroniczny] / ed. by Adam Wojciechowski, Piotr Lipiński. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Łódź : Łódź University of Technology Press, 2023. — (Monografie Politechniki Łódzkiej ; nr 2437). — e-ISBN: 978-83-66741-92-8. — S. 225–230. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Tryb dostępu: http://repozytorium.p.lodz.pl/bitstream/handle/11652/4773/Pro... [2023-10-02]. — Bibliogr. s. 229–230, Abstr.
fragment książki
A comparison of shallow explainable artificial intelligence methods against grammatical evolution approach / Dominik SEPIOŁO, Antoni LIGĘZA // W: Progress in Polish artificial intelligence research 4 [Dokument elektroniczny] / ed. by Adam Wojciechowski, Piotr Lipiński. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Łódź : Łódź University of Technology Press, 2023. — (Monografie Politechniki Łódzkiej ; nr 2437). — e-ISBN: 978-83-66741-92-8. — S. 89–94. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Tryb dostępu: http://repozytorium.p.lodz.pl/bitstream/handle/11652/4773/Pro... [2023-10-02]. — Bibliogr. s. 93–94, Abstr.