Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

”Put your feet in open pit” - a WebXR Unity application for learning about the technological processes in the open pit mine / Radosław POMYKAŁA, Artur Cybulski, Tadeusz Klatka, Michał PATYK, Julia Boniecka, Maciej Kędzierski, Mateusz SIKORA, Jakub Juszczak, Magdalena IGRAS-CYBULSKA // W: 2022 IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and Workshops (VRW) [Dokument elektroniczny] : 12–16 March 2022, virtual event : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2022. — ISBN: 978-1-6654-8403-9; e-ISBN: 978-1-6654-8402-2. — S. 493–496. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 496, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2022-04-20


Autorzy (9)


Słowa kluczowe

educational experienceresponsive designWebXRmining industrydesign thinking360 film

Dane bibliometryczne

ID BaDAP139972
Data dodania do BaDAP2022-04-25
Tekst źródłowyURL
DOI10.1109/VRW55335.2022.00110
Rok publikacji2022
Typ publikacjimateriały konferencyjne (aut.)
Otwarty dostęptak
WydawcaInstitute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
Konferencja2022 IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and workshops

Abstract

In the mining industry, accessing the locations and observing processes for educational purposes can be problematic due to safety reasons or high cost of experiencing it in person. Immersive technologies, especially applied in an accessible and responsive design such as WebXR, have great potential to make such educational and training applications easy to access and effective for a wide audience. In this work-in-progress paper, we present the design process, the detailed production pipeline and the challenges we have met during the implementation of the WebXR interactive environment based on the 360 video of the mining technologies pipeline captured at the open pit mine.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Empathy building ’in the wild’ - a reflection on an avoidance of the emotional engagement / Magdalena IGRAS-CYBULSKA, Artur Cybulski, Damian GAŁUSZKA, Jan Smolarczyk // W: 2022 IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and Workshops (VRW) [Dokument elektroniczny] : 12–16 March 2022, virtual event : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2022. — ISBN: 978-1-6654-8403-9; e-ISBN: 978-1-6654-8402-2. — S. 204–208. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 207–208, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2022-04-20
fragment książki
NUX IVE - a research tool for comparing voice user interface and graphical user interface in VR / Karolina Buchta, Piotr Wójcik, Mateusz Pelc, Agnieszka Górowska, Duarte Mota, Kostiantyn Boichenko, Konrad Nakonieczny, Krzysztof Wrona, Marta Szymczyk, Tymoteusz Czuchnowski, Justyna Janicka, Damian GAŁUSZKA, Radosław Sterna, Magdalena IGRAS-CYBULSKA // W: 2022 IEEE conference on Virtual Reality and 3D user interfaces abstracts and Workshops (VRW) [Dokument elektroniczny] : 12–16 March 2022, virtual event : proceedings. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — Piscataway : IEEE, cop. 2022. — ISBN: 978-1-6654-8403-9; e-ISBN: 978-1-6654-8402-2. — S. 982–983. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 983, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2022-04-20. — D. Gałuszka, M. Igras-Cybulska - pierwsza afiliacja: 1000 Realities Studio, Kraków