Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Urządzenie do dynamicznego konstytuowania warstwy wierzchniej rozjazdów szynowych i miejsc ich połączenia z szynami torowymi — [Device for dynamic modifying outer layer of rail turnouts and connection with track rails] / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie ; wynalazca: TRYBA Dagmara, TASAK Edmund, MAZIARZ Michał. — Int.Cl.: E01B 31/00(2006.01). — Polska. — Opis zgłoszeniowy wzoru użytkowego ; PL129935U1 ; Opubl. 2021-10-25. — Zgłosz. nr W.129935 z dn. 2017-06-05 // Biuletyn Urzędu Patentowego. — 2021 — nr 30, s. 39
Autorzy (3)
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 139081 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2022-03-01 |
Tekst źródłowy | URL |
Rok publikacji | 2021 |
Typ publikacji | zgłoszenie wzoru użytkowego |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Biuletyn Urzędu Patentowego |
Streszczenie
Przedmiotem zgłoszenia jest urządzenie do dynamicznego konstytuowania warstwy wierzchniej rozjazdów szynowych i miejsc ich połączenia z szynami torowymi, które zawiera ruchomą głowicę posiadającą w dolnym końcu wycięcie, w którym umieszczona jest rolka nagniatająca, mająca kształt profilu koła jezdnego, ułożyskowaną na osi usytuowanej w otworach ruchomej głowicy, w której przeciwnym końcu umieszczony jest bijak młota hydraulicznego, na który nałożone są koncentrycznie dwie sprężyny - sprężyna wewnętrzna oraz sprężyna wewnętrzna, które opierają się czołowo dolnymi końcami o korpus ruchomej głowicy, a górnymi końcami o nieruchomy korpus młota hydraulicznego w taki sposób, że sprężyna wewnętrzna opiera się swym górnym końcem na tulei kołnierzowej, a sprężyna zewnętrzna, opiera się górnym końcem na tulei, charakteryzuje się tym, że nieruchomy korpus (12) w górnym końcu zawiera wspornik (15) wraz z systemem mocowania do czołownicy (16) pojazdu szynowego, przy czym oś (4) stanowi sworzniowy przetwornik siły, posiadający wyprowadzone przewody transmisji danych, zaś w nieruchomym korpusie (12) młota hydraulicznego znajduje się hydrauliczne złącze przyłączeniowe agregatów hydraulicznych pojazdu szynowego, a ponadto ruchoma głowica (1) jest połączona z bijakiem (7) młota hydraulicznego za pomocą ciernego połączenia stożkiem Morse'a. ZGŁOSZENIE POWSTAŁO Z P.421797