Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Urządzenie do dynamicznego konstytuowania warstwy wierzchniej rozjazdów szynowych i miejsc ich połączenia z szynami torowymi oraz sposób dynamicznego konstytuowania warstwy wierzchniej rozjazdów szynowych i miejsc ich połączenia z szynami torowymi — [Device for dynamic modifying outer layer of rail turnouts and connection with track rails and the method of dynamic modifying outer layer of rail turnouts and the connection with track rails] / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie ; wynalazca: TRYBA Dagmara, TASAK Edmund, MAZIARZ Michał. — Int.Cl.: E01B 31/00(2006.01). — Polska. — Opis zgłoszeniowy wynalazku ; PL421797A1 ; Opubl. 2018-12-17. — Zgłosz. nr P.421797 z dn. 2017-06-05 // Biuletyn Urzędu Patentowego. — 2018 — nr 26, s. 17
Autorzy (3)
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 120144 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2019-03-01 |
Tekst źródłowy | URL |
Rok publikacji | 2018 |
Typ publikacji | zgłoszenie patentowe |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Biuletyn Urzędu Patentowego |
Streszczenie
Urządzenie do dynamicznego konstytuowania warstwy wierzchniej rozjazdów szynowych i miejsc ich połączenia z szynami torowymi, zawierające ruchomą głowicę posiadającą rolkę nagniatającą o profilu koła jezdnego oraz młot hydrauliczny charakteryzuje się tym, że nieruchomy korpus (12) w górnym końcu zawiera wspornik umożliwiający jego przymocowanie do czołownicy pojazdu szynowego, natomiast oś (4) stanowi sworzniowy przetwornik siły, który jest połączony z komputerem przewodami transmisji danych poprzez wzmacniacz sygnału oraz kartę pomiarową, a komputer stanowiący jednostkę rejestrującą oraz sterującą połączony jest dalej przewodami transmisji danych z kontrolerem agregatów hydraulicznych pojazdu szynowego. Sposób dynamicznego konstytuowania warstwy wierzchniej rozjazdów szynowych oraz miejsc ich połączenia z szynami torowymi wykorzystujący nagniatanie za pomocą przynajmniej jednego urządzenia nagniatającego, posiadającego obrotową rolkę nagniatającą o profilu bieżni koła jezdnego i mogącej toczyć się po szynie z dociskiem, na który składa się docisk stały o zadanej wartości oraz udarowy docisk dynamiczny, charakteryzuje się tym, że nagniatanie wykonywane jest z kontrolowaną siłą docisku w trakcie przejazdów pojazdu szynowego, na którym zainstalowane jest urządzenie nagniatające.