Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Engine tests for coking and contamination of modern multi-injection injectors of high-pressure fuel supplies compression-ignition engine — Badania silnikowe dotyczące koksowania i zanieczyszczenia nowoczesnych wielootworowych wtryskiwaczy wysokociśnieniowego układu zasilania paliwem silników ZS / Winicjusz Stanik, Janusz JAKÓBIEC, Aleksander Mazanek // Eksploatacja i Niezawodność = Maintenance and Reliability / Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne ; ISSN 1507-2711. — 2018 — vol. 20 iss. 1, s. 131–136. — Bibliogr. s. 136. — Wersja polska http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2018-01-17p.pdf


Autorzy (3)


Słowa kluczowe

EN: engineinjectordetergent-dispersant additivefuel
PL: dodatek detergentowo-dyspergującysilnikpaliwowtryskiwacz

Dane bibliometryczne

ID BaDAP116004
Data dodania do BaDAP2018-10-30
Tekst źródłowyURL
DOI10.17531/ein.2018.1.17
Rok publikacji2018
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaEksploatacja i Niezawodność = Maintenance and Reliability

Streszczenie

W pracy przedstawiono wyniki badań silnikowych dotyczących zanieczyszczenia i koksowania nowoczesnych wielootworowych wtryskiwaczy wysokociśnieniowego układu zasilania paliwem silników o zapłonie samoczynnym (ZS). W zapobieganiu tym zjawiskom wiodącą rolę odgrywa skuteczność działania dodatków detergentowo-dyspergujących o odpowiednim poziomie dozowania. Przedmiotem badań jest bazowy olej napędowy z udziałem 7%(v/v) FAME. W celu sprawdzenia skuteczności działania badanych dodatków wykonano testy silnikowe zgodne z procedurą CEC F-98-08 PSA DW-10 pod kątem koksowania i zanieczyszczenia nowoczesnych wielootworowych wtryskiwaczy wysokociśnieniowego układu zasilania silników o ZS oraz sformułowano wnioski.

Abstract

The paper presents the results of engine tests for contamination and coking of modern multi-injection injectors of high-pressure fuel supplies compression-ignition engines. The subject of research is base diesel fuel with 7% (v/v) FAME, and effectiveness of the detergent-dispersant additives plays a key role. The engine tests were performed according to the CEC procedure F-98-08 PSA DW-10, it was essential for the coking and contamination of modern multi-injection injectors of high-pressure fuel supplies compression-ignition engines and for the conclusions.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
The process of deposit formation on piezoelectric injector of Common Rail fuel injection system — Proces tworzenia osadów na elementach wtryskiwaczy piezoelektrycznych układu wtrysku paliwa typu Common Rail / Janusz JAKÓBIEC, Mariusz WĄDRZYK, Bogusław Cieślikowski, Aleksander Mazanek // Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering ; ISSN 1642-686X. — 2017 — vol. 62 [nr] 1, s. 48–54. — Bibliogr. s. 54, Summ., Streszcz.
artykuł
The use of photogrammetry for special flight tests — Wykorzystanie fotogrametrii do prób specjalnych w locie / Józef Brzęczek, Sławomir MIKRUT // Eksploatacja i Niezawodność = Maintenance and Reliability / Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne ; ISSN 1507-2711. — 2017 — vol. 19 no. 4, s. 597–603. — Bibliogr. s. 603. — Wersja polska http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2017-04-14p.pdf