Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
The process of deposit formation on piezoelectric injector of Common Rail fuel injection system — Proces tworzenia osadów na elementach wtryskiwaczy piezoelektrycznych układu wtrysku paliwa typu Common Rail / Janusz JAKÓBIEC, Mariusz WĄDRZYK, Bogusław Cieślikowski, Aleksander Mazanek // Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering ; ISSN 1642-686X. — 2017 — vol. 62 [nr] 1, s. 48–54. — Bibliogr. s. 54, Summ., Streszcz.
Autorzy (4)
- AGHJakóbiec Janusz
- AGHWądrzyk Mariusz
- Cieślikowski Bogusław
- Mazanek Aleksander
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 107224 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2017-09-04 |
Tekst źródłowy | URL |
Rok publikacji | 2017 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Creative Commons | |
Czasopismo/seria | Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering |
Abstract
The complexity of the deposit formation process on the components of compression ignition engine, including high-pressure injection Common Rail systems, is gaining global significance. Knowledge related to the mechanisms of their formation and chemical composition is still insufficient and requires further studies. The studies allowed, hypothetically, assuming several mechanisms of their formation, but each of them requires further research in order to be verified and finally confirmed. This is due to high complexity of the factors and conditions that may affect the initiation of the deposit formation, of which the most important are: fuel and additive composition and type of contaminants from fuel production and transport. Deposit physical nature may vary, as it may be soaps, salts of metals or ashless materials like imide or amide of organic polymers. This article contains the results of the research on the assessment of Common Rail injector components contamination and their technical condition, after 80 thousand km operational run, with the use of diesel and biofuel B10.
Streszczenie
Złożoność procesu tworzenia się osadów na elementach silnika o zapłonie samoczynnym, zwłaszcza w układzie zasilania Common Rail o wysokim ciśnieniu wtrysku, zyskuje istotne znaczenie. Wiedza związana z mechanizmami ich powstawania a także ich składem chemicznym jest wciąż niewystarczająca i dlatego procesy te wymagają dalszych badań. W badaniach zakłada się hipotetycznie kilka mechanizmów ich powstawania, ale każdy wymaga dalszych analiz w celu weryfikacji dokonanych założeń. Wynika to z dużej złożoności czynników i warunków, które mogą mieć wpływ na zapoczątkowania tworzenia się osadów, z których najważniejszymi są: skład paliwa, pakiety dodatków uszlachetniających oraz rodzaj zanieczyszczeń pochodzących z produkcji paliwa i transportu. Skład fizyko-chemiczny może się różnić, ponieważ mogą one stanowić mydła, sole metali lub materiałów bezpopiołowych oraz polimerów organicznych. W artykule zamieszczono wyniki badań autorów dotyczące oceny zanieczyszczenia i stanu technicznego wtryskiwaczy Common Rail zasilanych olejem napędowym i biopaliwem B10 po przebiegu eksploatacyjnym 80 tys. km.