Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

The process of deposit formation on piezoelectric injector of Common Rail fuel injection system — Proces tworzenia osadów na elementach wtryskiwaczy piezoelektrycznych układu wtrysku paliwa typu Common Rail / Janusz JAKÓBIEC, Mariusz WĄDRZYK, Bogusław Cieślikowski, Aleksander Mazanek // Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering ; ISSN 1642-686X. — 2017 — vol. 62 [nr] 1, s. 48–54. — Bibliogr. s. 54, Summ., Streszcz.


Autorzy (4)


Słowa kluczowe

EN: engineinjectorfuelfuel injection
PL: paliwowtryskiwaczsilnikukład wtryskowy

Dane bibliometryczne

ID BaDAP107224
Data dodania do BaDAP2017-09-04
Tekst źródłowyURL
Rok publikacji2017
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaJournal of Research and Applications in Agricultural Engineering

Abstract

The complexity of the deposit formation process on the components of compression ignition engine, including high-pressure injection Common Rail systems, is gaining global significance. Knowledge related to the mechanisms of their formation and chemical composition is still insufficient and requires further studies. The studies allowed, hypothetically, assuming several mechanisms of their formation, but each of them requires further research in order to be verified and finally confirmed. This is due to high complexity of the factors and conditions that may affect the initiation of the deposit formation, of which the most important are: fuel and additive composition and type of contaminants from fuel production and transport. Deposit physical nature may vary, as it may be soaps, salts of metals or ashless materials like imide or amide of organic polymers. This article contains the results of the research on the assessment of Common Rail injector components contamination and their technical condition, after 80 thousand km operational run, with the use of diesel and biofuel B10.

Streszczenie

Złożoność procesu tworzenia się osadów na elementach silnika o zapłonie samoczynnym, zwłaszcza w układzie zasilania Common Rail o wysokim ciśnieniu wtrysku, zyskuje istotne znaczenie. Wiedza związana z mechanizmami ich powstawania a także ich składem chemicznym jest wciąż niewystarczająca i dlatego procesy te wymagają dalszych badań. W badaniach zakłada się hipotetycznie kilka mechanizmów ich powstawania, ale każdy wymaga dalszych analiz w celu weryfikacji dokonanych założeń. Wynika to z dużej złożoności czynników i warunków, które mogą mieć wpływ na zapoczątkowania tworzenia się osadów, z których najważniejszymi są: skład paliwa, pakiety dodatków uszlachetniających oraz rodzaj zanieczyszczeń pochodzących z produkcji paliwa i transportu. Skład fizyko-chemiczny może się różnić, ponieważ mogą one stanowić mydła, sole metali lub materiałów bezpopiołowych oraz polimerów organicznych. W artykule zamieszczono wyniki badań autorów dotyczące oceny zanieczyszczenia i stanu technicznego wtryskiwaczy Common Rail zasilanych olejem napędowym i biopaliwem B10 po przebiegu eksploatacyjnym 80 tys. km.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Influence of internal deposits on diesel engine injectors on the parameters of the High Pressure Common Rail System (HPCR) / Bogusław Cieślikowski, Janusz JAKÓBIEC // W: Renewable energy sources: engineering, technology, innovation : ICORES 2017 : [20.06.2017–23.06.2017, Krynica Zdrój, Polska] / ed. Krzysztof Mudryk, Sebastian Werle. — Cham : Springer International Publishing AG, cop. 2018. — (Springer Proceedings in Energy ; ISSN 2352-2534). — ISBN: 978-3-319-72370-9; e-ISBN: 978-3-319-72371-6. — S. 463–472. — Bibliogr. s. 472, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2018-02-10
artykuł
Engine tests for coking and contamination of modern multi-injection injectors of high-pressure fuel supplies compression-ignition engine — Badania silnikowe dotyczące koksowania i zanieczyszczenia nowoczesnych wielootworowych wtryskiwaczy wysokociśnieniowego układu zasilania paliwem silników ZS / Winicjusz Stanik, Janusz JAKÓBIEC, Aleksander Mazanek // Eksploatacja i Niezawodność = Maintenance and Reliability / Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne ; ISSN 1507-2711. — 2018 — vol. 20 iss. 1, s. 131–136. — Bibliogr. s. 136. — Wersja polska http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2018-01-17p.pdf