Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Układ chłodzenia ogniw paliwowych w bezzałogowym samolocie o napędzie śmigłowym — [Cooling system for fuel cells in the pilotless propeller-driven aircraft] / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie ; wynalazca: Magdalena DUDEK, Piotr TOMCZYK, Bartłomiej LIS, Piotr Wygodnik, Mariusz Korkosz. — Int.Cl.: B64C 39/02(2006.01). — Polska. — Opis ochronny wzoru użytkowego ; PL68768Y1 ; Udziel. 2016-04-18 ; Opubl. 2016-12-30. — Zgłosz. nr W.123195 z dn. 2014-06-23
Autorzy (5)
- AGHDudek Magdalena
- AGHTomczyk Piotr
- AGHLis Bartłomiej J.
- Wygodnik Piotr
- Korkosz Mariusz
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 103117 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2017-01-10 |
Tekst źródłowy | URL |
Rok publikacji | 2016 |
Typ publikacji | wzór użytkowy |
Otwarty dostęp |
Streszczenie
Wzdłuż przeciwległych ścian bocznych kadłuba (1) samolot ma kanał wlotowy (4) i wylotowy (5) zakończone z przodu, po obu stronach osi śmigła (2) otworami nadmuchowymi (6). Stos ogniw paliwowych (9) zabudowany jest w prostopadłym do wzdłużnej osi samolotu (O-O) usytuowaniu kanałów chłodzących (10) ogniw. Wzdłuż ażurowej ścianki (8) kanału wlotowego (4) zamocowane są kierownice przechwytujące (11), pochylone pod katem (α) swobodnymi końcami w kierunku otworu nadmuchowego (6) oraz których długość (l1) liniowo narasta w kierunku tylnego, zamkniętego końca kanału wlotowego (4). W kanale wylotowym (5) wzdłuż ażurowej ścianki (8) zamocowane są łopatki eżektorowe (12), o jednakowej długości (12) oraz pochylone pod kątem (β) swobodnymi końcami w kierunku tylnego, otwartego końca kanału wylotowego (5). Aerodynamicznie inicjowana różnica ciśnień w kanałach (4, 5) wymusza przepływ powietrza przez kanały chłodzące (10) ogniw, o wielkości skorelowanej z aktualnie czerpaną ze stosu mocą.