Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Rola multimediów i e-learningu w nauczaniu elektrotechniki — The role of multimedia and e-learning in the electrical engineering teaching / Anna PORĘBSKA, Agnieszka WANTUCH // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2016 — nr 48, s. 79–84. — Bibliogr. s. 84, Streszcz. — eTEE'2016 : III konferencja eTechnologie w kształceniu inżynierów : 11 kwietnia 2016, Kraków


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

EN: e-learninglaboratory of electrical engineeringmultimedia in educationranking of teaching forms
PL: ćwiczenia laboratoryjne z elektrotechnikie-learningmultimedia w edukacjiranking form nauczania

Dane bibliometryczne

ID BaDAP97370
Data dodania do BaDAP2016-04-23
Rok publikacji2016
Typ publikacjireferat w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaZeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej

Streszczenie

Wykorzystanie narzędzi multimedialnych i elearningu w procesie dydaktycznym zostało przedstawione na przykładzie nauczania przedmiotu Podstawy Elektrotechniki na AGH w Krakowie. Rozwój nauczania na odległość umożliwia łączenie tradycyjnych zajęć z nauczycielem z nauczaniem przez Internet. Wśród tych pierwszych, szczególną rolę odgrywają zajęcia laboratoryjne, które dzięki eksperymentom prowadzonym przez samych studentów pomagają im zrozumieć studiowane zagadnienia. Autorki zwracają uwagę na dwie kwestie. Pierwsza to wykorzystanie narzędzi multimedialnych podczas ćwiczeń laboratoryjnych – w szczególności wykorzystanie programów symulacyjnych. Druga, to ocena różnych form zajęć przez studentów, z punktu widzenia ich przydatności w procesie uczenia się. Wyniki ankiet wypełnionych przez studentów wskazują na laboratoria, zwłaszcza na tradycyjne laboratorium pomiarowe, jako na najbardziej dla studentów przydatne zajęcia.

Abstract

The problem of multimedia and e-learning application in the didactic process illustrated by the teaching of electrical engineering was described in the text. The development in online learning makes it possible to participate only in some face to face learning activities, while using Internet for others, taking the advantage of the best of both environments. Laboratory activities not only support better analysis of studied phenomena, but they also teach to work with different virtual tools offered by modern technology. Laboratory classes can have two different forms –a simulation or measurements in a real electric circuit. Both forms can be blended what “forces” students’ groups to cooperate, while exchanging information about received results or consulting the circuit parameters and its structure. Thanks to that, students learn how to perform a group project, divide responsibilities, carry out the synthesis of various pieces of information and jointly prepare conclusions. Such soft skills are nowadays very important from the perspective of the potential employer. The second important problem analyzed in the text is the students’ perception and assessment of different forms of classes. The analysis is based on the questionnaire filled in by students of different faculties of the AGH University of Science and Technology. Students had to rank different forms of teaching, according to their value as the support in understanding the topics taught. They pointed a traditional measuring laboratory as the best one from this point of view while traditional classes at the blackboard were ranked in the second place. Computer simulations were rated the third most useful teaching form. Results of the questionnaire analysis show that the real experiment is the essential element of engineer’s education. However such multimedia tools like smartphones, tablets, programs for data analyses, graphic programs are perceived by students as essential equipment necessary for studying.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Kształcenie w zakresie podstaw elektroniki wspomagane technikami e-learningowymi — E-learning supported teaching of electronics fundamentals / Witold MACHOWSKI, Piotr DZIURDZIA, Jacek KOŁODZIEJ, Jacek STĘPIEŃ // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2016 — nr 48, s. 55–60. — Bibliogr. s. 60, Streszcz. — III konferencja eTechnologie w kształceniu inżynierów eTEE'2016 : Kraków, 11 kwietnia 2016
artykuł
Uwagi o zdalnym nauczaniu — Notes on remote teaching / Wojciech MITKOWSKI // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2020 — nr 71, s. 49–50. — Bibliogr. s. 50, Streszcz. — Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych : 23 września 2020 : webinarium