Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Symulacyjna gra decyzyjna jako narzędzie poznawania konsekwencji błędnych decyzji w logistycznym łańcuchu dostaw — Simulation game as a tool for learning decision-making and consequences of wrong decision in logistics supply chain / Jerzy MIESZANIEC, Ewa OLEJARZ-MIESZANIEC // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2016 — nr 48, s. 61–66. — Bibliogr. s. 66, Streszcz. — III konferencja eTechnologie w kształceniu inżynierów eTEE'2016 : Kraków, 11 kwietnia 2016


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

EN: logisticssimulation gamee-learningsupply chain
PL: gra symulacyjnalogistykae-learning

Dane bibliometryczne

ID BaDAP97288
Data dodania do BaDAP2016-04-23
Rok publikacji2016
Typ publikacjireferat w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaZeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej

Streszczenie

Artykuł prezentuje zastosowanie wdrożonego przez autorów systemu informatycznego do prowadzenia logistycznej gry decyzyjnej, zwracając szczególną uwagę na zależności występujące pomiędzy podejmowanymi przez uczestników kolejnymi decyzjami oraz konsekwencjami popełnionych błędów dla prowadzonego przez nich przedsiębiorstwa, jak i dla funkcjonowania pozostałych przedsiębiorstw działających na tym samym rynku. W oparciu o przeprowadzone badania ankietowe autorzy wskazują na działania związane z przygotowaniem decyzji, które są przyczyną największych trudności oraz błędy popełniane przez największą liczbę uczestników. Popełnianie tych błędów sprawia, że poznawanie zależności występujących w systemie logistycznym przedsiębiorstwa w warunkach rzeczywistych byłoby dla niego niebezpieczne, stąd wykorzystanie w tym celu gry symulacyjnej zdaniem autorów jest jak najbardziej wskazane. Potwierdzeniem tej oceny autorów są zaprezentowane w artykule wyniki badań ankietowych.

Abstract

The global economy requires the development of a complicated network of connections between geographically distant companies. This increases the importance of logistics and management in the logistics supply chain. The modern manager has to be aware of the importance of decisions taken in this area. A useful tool that allows him to realize the importance of this and get to know occurring dependences is decision-making simulation game. The paper presents designed and implemented in the Department of Computer Science of the Faculty of Electrical Engineering, Automatics, Computer Science and Electronics and used in the Department of Economics and Management in Industry of Faculty of Mining and Geoengineering AGH IT platform for logistics simulation game LoGame, with particular attention to the interdependence between the decisions made by the participants and the consequences of mistakes for the managed firms and for the functioning of other companies operating in the same market. Based on surveys, the authors point to the activities related to the preparation of decisions that cause the greatest difficulties. Mistakes made by the largest number of participants are also identified. Committing these mistakes makes the learning of connections in the logistics system of enterprises in real conditions dangerous and very costly for the company, and therefore such use to the simulation game is highly recommended. This is confirmed by the results of surveys conducted among participants in the decision-making simulation game, confirming the achievement of results associated with realizing the consequences of the decisions taken in the logistics supply chain.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Kształcenie w zakresie podstaw elektroniki wspomagane technikami e-learningowymi — E-learning supported teaching of electronics fundamentals / Witold MACHOWSKI, Piotr DZIURDZIA, Jacek KOŁODZIEJ, Jacek STĘPIEŃ // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2016 — nr 48, s. 55–60. — Bibliogr. s. 60, Streszcz. — III konferencja eTechnologie w kształceniu inżynierów eTEE'2016 : Kraków, 11 kwietnia 2016
artykuł
Gamification in teaching humanities – „GameHub” project — E-technologie w działaniach edukacyjnych w projekcie „GameHub” / Katarzyna GDOWSKA, Bartłomiej GAWEŁ, Olga Dziabenko, Oleksandr Blazhko // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2018 — nr 58, s. 27–32. — Bibliogr. s. 31–32, Abstr. — eTEE'2018 : V konferencja e-Technologie w kształceniu inżynierów : Kraków, 19–20 kwietnia 2018