Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Technical debt and customer value added as the parameters of technology innovation based strategies — Dług techniczny i wartość dodana dla klienta jako parametry strategii opartych na innowacji technologicznej / Paweł FILIPOWICZ // Central and Eastern European Journal of Management and Economics [Dokument elektroniczny]. - Czasopismo elektroniczne ; ISSN 2353-9119. — 2015 — vol. 3 no. 4, s. 255–269. — Bibliogr. s. 268–269, Abstr., Streszcz.
Autor
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 96660 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2016-03-11 |
Rok publikacji | 2015 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Central and Eastern European Journal of Management Economics |
Abstract
Market introduction of technologically innovative products or services is based around a desire to create offerings with superior customer value. This perceived customer value creation process has to be divided into segments to provide a diagnostic tool which can usefully assist managers create new superior value technology based products or services by including customer participation in the development process. The use of such a tool, based on customer value and technical debt as parameters, will allow company decision makers to analyze and measure the nature of customer perceptions and the innovativeness of a proposed offering enabling them to define concrete marketing strategies as a result and minimizing the risk of market failure of an innovation based product. The importance of technical debt and customer value added as the parameters of technology innovation based strategies is discussed in this article.
Streszczenie
Wprowadzenie na rynek technologicznie innowacyjnych produktów lub usług opiera się na ofercie stanowiącej wysoką wartość dla klienta. Segmentacja procesu tworzenia wartości zorientowanego na klienta może stanowić podstawę utworzenia nowego narzędzia diagnostycznego umożliwiającego wspierającego menadżerów w tworzeniu większej wartości produktów lub usług bazujących na technologii, włączając w ten proces również klientów. Zastosowanie tego typu narzędzia bazujące na pojęciach wartości dla klienta oraz długu technicznego jako jego parametrach pozwala decydentom na analizę i pomiar natury percepcji wartości i poziomu innowacyjności proponowanej oferty celem określenia właściwej strategii marketingowej również jako narzędzia minimalizacji ryzyka rynkowej porażki produktów opartych na innowacji.