Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
O potrzebie badań koncepcji zarządzania w Polsce w perspektywie historycznej — The need for studies on management theory in Poland in historical perspective / Piotr GÓRSKI // Marketing i Rynek ; ISSN 1231-7853. — 2014 — R. 21 nr 5 dod.: CD, s. 359–364. — Wymagania systemowe: Adobe Reader ; napęd CD-ROM. — Bibliogr. s. 363–364, Streszcz., Abstr.
Autor
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 86527 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2014-12-16 |
Rok publikacji | 2014 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Marketing i Rynek |
Abstract
Management scholars in Poland point to a lack of distinctive methodology of the management studies and its relationship with other social sciences. The author presents the arguments for using the historical perspective in organization and management studies, especially in researches concerning conceptions of management. Adopting historical perspective to management studies must take into consideration social, political, cultural and economic context. In the article there are also some example of using such approach in management studies.
Streszczenie
Przedstawiciele nauk o zarządzaniu w Polsce podkreślają brak wyróżniającej tę dyscyplinę naukową metodologii oraz związki z innymi naukami społecznymi. W artykule autor przedstawia argumenty za wykorzystaniem perspektywy historycznej w badaniach organizacji i zarządzania, szczególnie w badaniach koncepcji zarządzania. Zastosowanie tej perspektywy badawczej wymaga uwzględnienie wpływu kontekstów społecznych, politycznych kulturowych i gospodarczych. W artykule autor przedstawił również kilka przykładów wykorzystania tej perspektywy badawczej.