Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Market position of a mining company as a factor determining the choice of the marketing strategy — Pozycja przedsiębiorstwa przemysłu wydobywczego na rynku zagranicznym jako element wyboru jego strategii marketingowej / Andrzej PODOBIŃSKI // Gospodarka Surowcami Mineralnymi = Mineral Resources Management ; ISSN 0860-0953. — 2000 — t. 16 z. 4, s. 97–106. — Bibliogr. s. 105, Abstr., Streszcz.


Autor


Słowa kluczowe

EN: mining companyexportmineral raw materialsmarketing strategy
PL: przedsiębiorstwo przemysłu wydobywczegoeksportstrategia marketingowasurowce mineralne

Dane bibliometryczne

ID BaDAP5419
Data dodania do BaDAP2001-06-15
Rok publikacji2000
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaGospodarka Surowcami Mineralnymi - Mineral Resources Management

Abstract

In order to choose the marketing strategy to be applied on the given foreign market, a mining company has to first determine its market position there. That is often the starting point in the strategy selection. The basis techniques to determine the market position of mining companies on the foreign markets are presented: the rates of absolute and relative market share, portfolio analysis and SWOT analysis.

Streszczenie

Określenie pozycji przedsiębiorstwa przemysłu wydobywczego na interesującym go rynku zagranicznym jest ważnym elementem wyboru jego strategii marketingowej. Pozycja ta jest niejednokrotnie punktem wyjścia przy wyborze tej strategii. Scharakteryzowano podstawowe sposoby określania pozycji przedsiębiorstw przemysłu wydobywczego na danym rynku zagranicznym: obliczanie wskaźników bezwzględnego i względnego udziału przedsiębiorstwa w zaopatrzeniu tego rynku, stosowanie metody Portfolio i analizy SWOT.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
The analysis of the definition of the mining company's marketing strategy — Analiza pojęcia strategii marketingowej przedsiębiorstwa przemysłu wydobywczego / Andrzej PODOBIŃSKI // Gospodarka Surowcami Mineralnymi = Mineral Resources Management ; ISSN 0860-0953. — 1999 — t. 15 z. 4, s. 5–10. — Bibliogr. s. 9, Streszcz.
artykuł
External factors determining the mining company's choice of marketing strategy on a foreign market — Czynniki zewnętrzne określające wybór strategii marketingowej przedsiębiorstwa przemysłu wydobywczego na danym rynku zagranicznym / Andrzej PODOBIŃSKI // Gospodarka Surowcami Mineralnymi = Mineral Resources Management ; ISSN 0860-0953. — 1999 — t. 15 z. 4, s. 19–27. — Bibliogr. s. 26, Abstr., Streszcz.