Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Problemy jakości połączeń zgrzewanych rozjazdów kolejowych — Quality problems of welded joints in the railway turnouts / Edmund TASAK, Zbigniew ŻUREK, Gabriela Henel // Przegląd Spawalnictwa ; ISSN 0033-2364. — 2007 — [R.] 79 nr 6, s. 21–25. — Bibliogr. s. 25, Streszcz., Abstr.


Autorzy (3)


Dane bibliometryczne

ID BaDAP38172
Data dodania do BaDAP2008-03-20
Rok publikacji2007
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaPrzegląd Spawalnictwa

Streszczenie

Przedstawiono problemy występujące w procesie zgrzewania rozjazdów kolejowych. Wykazano, że przyczyną nadmiernej kruchości staliwa manganowego jest nie tylko niewłaściwa obróbka cieplna, ale i sposób badania. Zaproponowano zmianę sposobu odbioru odlewów manganowych. Wyjaśniono przyczynę nadmiernej kruchości połączeń zgrzewanych odkuwki dzioba z szynami dziobowymi. Zbadano własności połączenia zgrzewanego po zmianie sposobu wstępnego spawania. Wykazano, że tak wykonane połączenie zgrzewane ma wytrzymałość porównywalną z wytrzymałością materiału odkuwki. W procesie łączenia staliwa manganowego z szyną ze stali węglowej konieczne jest wykonanie warstwy buforowej ze stali austenitycznej. Jakość połączenia zgrzewanego zależy więc istotnie od jakości wykonania warstwy buforowej. Ustalono przyczynę pękania złącza zgrzewanego w próbie prostowania.

Abstract

This paper deals with probiems occuring during resistance butt welding of railway crossovers. It was proved, that brittleness of manganese cast steel is affected by wrong heat treatment and type of testing of mechanical properties of joints. A new procedure for manganese cast steel acceptance was suggested. A reason for excessive brittleness of the pressure welded forging frog point with rail was explained. Mechanical properties of the joint after modification of initial welding process were examined. A strength of the joint after this modification was similar to strength of the forging material. During welding it is necessary to prepare a buffer layer made of austenitic steel during joining of the manganese cast steel with carbon steel. Therefore a quality of the joint strongly depends on a quality of buffer layer quality. A reason for cracking of the resistance butt welding during straightening process was established.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Technologia wytwarzania rozjazdów kolejowych ze staliwa manganowego spajanego ze stalą węglową — Manganese cast steel bonded with carbon steel: railway turnouts manufacturing technology / Edmund TASAK, Gabriela Henel, Zbigniew ŻUREK // Przegląd Spawalnictwa ; ISSN 0033-2364. — 2007 — [R.] 79 nr 5, s. 30–33. — Bibliogr. s. 33, Streszcz., Abstr.
artykuł
Problemy jakości elementów rozjazdów kolejowych odkształcanych plastycznie — Quality problems of plastic deformed turnout elements / Aneta ŁUKASZEK-SOŁEK, Jan SIŃCZAK // Hutnik Wiadomości Hutnicze : czasopismo naukowo-techniczne poświęcone zagadnieniom hutnictwa ; ISSN 1230-3534. — 2002 — R. 69 nr 8–9, s. 337–342. — Bibliogr. s. 341–342, Streszcz., Summ.