Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Hardware based real-time non-rigid body animation / Rafał WCISŁO, Michał Żelechowski // Machine Graphics & Vision : international journal ; ISSN 1230-0535. — 2006 — vol. 15 no. 3/4, s. 659–664. — Bibliogr. s. 664, Abstr. — International Conference on Computer Vision and Graphics ICCVG 2006 : 25-27.09.2006, Warsaw, Poland


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

non rigidanimationreal timehardware based

Dane bibliometryczne

ID BaDAP36479
Data dodania do BaDAP2008-01-21
Rok publikacji2006
Typ publikacjireferat w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaMachine Graphics & Vision: International Journal

Abstract

We describe a method for animation of elastic objects based on a mass-spring system with a pressure model. The method employs two different implementation approaches: CPU- and GPU-based. Three-dimensional, macroscopic objects with a volume of arbitrary geometry are considered. The main goal of the presented work is to make use of a modern graphics card equipped with a programmable GPU (Graphical Processor Unit).

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Hardware-software system for acceleration of image processing operations / Bogusław CYGANEK // Machine Graphics & Vision : international journal ; ISSN 1230-0535. — 2006 — vol. 15 no. 3/4 spec. iss., s. 329–337. — Bibliogr. s. 337, Abstr. — Dołączony CD-ROM z abstraktami. — Wg informacji Redakcji kwartalnik ukazał się w 2007 roku. — ICCVG 2006
artykuł
A GPU-based method for approximate real-time fluid flow simulation / Tomasz ROŻEN, Krzysztof BORYCZKO, Witold ALDA // Machine Graphics & Vision : international journal ; ISSN 1230-0535. — 2008 — vol. 17 no. 3, s. 267–278. — Bibliogr. s. 277–278, Abstr.