Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Źródła tworzenia wartości przedsiębiorstw górniczych — Sources of value creation in mining companies / Arkadiusz KUSTRA, Dominik KOWAL // W: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa : teoria i praktyka gospodarcza : praca zbiorowa, T. 1 / pod red. nauk. Edwarda Urbańczyka ; USz. — Szczecin : Wydawnictwo Kreos, 2004. — (Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński ; ISSN 1640-6818 ; nr 378. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw ; ISSN 1640-6818 ; nr 43). — S. 601–610. — Bibliogr. s. 609–610, Streszcz., Summ.


Autorzy (2)


Dane bibliometryczne

ID BaDAP16892
Data dodania do BaDAP2004-06-22
Rok publikacji2004
Typ publikacjifragment książki
Otwarty dostęptak
Czasopisma/serieZeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński, Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Abstract

The paper explores how the value of mining companies is created, taking into account the specificity of their operations. The authors focus on non-financial aspects, which prove to be of primary importance in valuation of mining companies. The conclusions are supported by the results of studies conducted by the PricewaterhouseCoopers company which confirm the differences in the perception of company's value, at the same time highlighting the need to improve the communication between the mining sector and financial markets. The existing information gap can be effectively eliminated when the scope data reported by the mining companies in the external reporting format is extended accordingly.

Streszczenie

W referacie przedstawione zostały źródła tworzenia wartości przedsiębiorstw górniczych z uwzględnieniem specyfiki ich działalności. Jednocześnie autorzy zwrócili szczególną uwagę na źródła pozafinansowe, które w przypadku branży górniczej mają istotne znaczenie w procesie budowania wartości. Wnioski zostały poparte badaniami przeprowadzonymi przez firmę PricewaterhouseCoopers, które potwierdziły różnice w identyfikacji źródeł wartości w branży przy równoczesnej konieczności poprawy form dialogu między zakładami górniczymi a rynkami finansowymi. Zlikwidowanie powstałej luki informacyjnej jest możliwe przy znacznym pogłębieniu zakresu danych prezentowanych przez branżę górniczą w ramach sprawozdawczości zewnętrznej.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Analiza strategiczna w modelach tworzenia wartości — Strategic analysis in value creation models / Tadeusz JURKOWSKI // W: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa : teoria i praktyka gospodarcza : praca zbiorowa, T. 1 / pod red. nauk. Edwarda Urbańczyka ; USz. — Szczecin : Wydawnictwo Kreos, 2004. — (Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński ; ISSN 1640-6818 ; nr 378. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw ; ISSN 1640-6818 ; nr 43). — S. 549–563. — Bibliogr. s. 562, Summ.
fragment książki
Źródła finansowania wzrostu wartości małych i średnich przedsiębiorstw w regionie małopolskim oraz wschodnich i zachodnich landach Niemiec : studium porównawcze — Financing sources for small and medium enterprises' value growth in the Malopolska region and in the eastern and western lands of Germany : a comparison study / Adam PESZKO, Joanna DUDA // W: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa : teoria i praktyka gospodarcza : praca zbiorowa, T. 1 / pod red. nauk. Edwarda Urbańczyka ; USz. — Szczecin : Wydawnictwo Kreos, 2004. — (Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński ; ISSN 1640-6818 ; nr 378. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw ; ISSN 1640-6818 ; nr 43). — S. 303–316. — Bibliogr. s. 315, Summ.