Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Challenges of environmental education towards different generations of adults: strategies and social consequences — Wyzwania edukacji ekologicznej wobec różnych pokoleń dorosłych: strategie i skutki społeczne / Maciej CIEPIELA, Oksana Nagornuk, Wiktoria SOBCZYK // Edukacja Ustawiczna Dorosłych = Polish Journal of Continuing Education ; ISSN 1507-6563. — 2023 — nr 4, s. 53–63. — Bibliogr. s. 61–63, Abstr., Streszcz.


Autorzy (3)


Słowa kluczowe

EN: environmental educationsocial sensitivityChief Inspectorate for Environmental Protectionenvironmental awareness
PL: edukacja ekologicznaświadomość ekologicznaGłówny Inspektorat Ochrony Środowiskawrażliwość społeczna

Dane bibliometryczne

ID BaDAP151782
Data dodania do BaDAP2024-02-09
Tekst źródłowyURL
DOI10.34866/ydcq-5560
Rok publikacji2023
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaEdukacja Ustawiczna Dorosłych

Abstract

In this article, the authors outline the problems faced by environmental education in relation to adults of different generational generations and discuss methods of developing social sensitivity. The authors emphasize the importance of legislation and the Sustainable Development Goals to ensure lifelong learning for all. Additionally, the results of a survey on the environmental awareness of the Polish population conducted by the Ministry of Climate and Environment along with the educational initiatives of the Chief Inspectorate for Environmental Protection were cited.

Streszczenie

W niniejszym artykule autorzy przedstawili problemy, z jakimi mierzy się edukacja ekologiczna w stosunku do osób dorosłych różnych generacji pokoleniowych oraz omówili metody kształtowania wrażliwości społecznej. Autorzy zwrócili uwagę na przepisy prawne oraz cele zrównoważonego rozwoju, których zadaniem jest zapewnienie nauki przez całe życie wszystkim osobom. Ponadto przytoczono wyniki badania świadomości ekologicznej mieszkańców Polski, przeprowadzonego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a także wskazano działania edukacyjne Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Dostęp do informacji o finansowaniu inwestycji środowiskowych w opinii społeczeństwa — Access to information on the financing of environmental investments in public opinion / Patrycja Bytnar, Wiktoria SOBCZYK // Edukacja – Technika – Informatyka : wybrane problemy edukacji technicznej i zawodowej = Education – Technology – Computer Science : main problems of technology and professional education ; ISSN 2080-9069. — 2014 — nr 5 cz. 1, s. 341–347. — Bibliogr. s. 346, Streszcz., Abstr.