Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Challenges of environmental education towards different generations of adults: strategies and social consequences — Wyzwania edukacji ekologicznej wobec różnych pokoleń dorosłych: strategie i skutki społeczne / Maciej CIEPIELA, Oksana Nagornuk, Wiktoria SOBCZYK // Edukacja Ustawiczna Dorosłych = Polish Journal of Continuing Education ; ISSN 1507-6563. — 2023 — nr 4, s. 53–63. — Bibliogr. s. 61–63, Abstr., Streszcz.
Autorzy (3)
- AGHCiepiela Maciej
- Nagornuk Oksana
- AGHSobczyk Wiktoria
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 151782 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2024-02-09 |
Tekst źródłowy | URL |
DOI | 10.34866/ydcq-5560 |
Rok publikacji | 2023 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Creative Commons | |
Czasopismo/seria | Edukacja Ustawiczna Dorosłych |
Abstract
In this article, the authors outline the problems faced by environmental education in relation to adults of different generational generations and discuss methods of developing social sensitivity. The authors emphasize the importance of legislation and the Sustainable Development Goals to ensure lifelong learning for all. Additionally, the results of a survey on the environmental awareness of the Polish population conducted by the Ministry of Climate and Environment along with the educational initiatives of the Chief Inspectorate for Environmental Protection were cited.
Streszczenie
W niniejszym artykule autorzy przedstawili problemy, z jakimi mierzy się edukacja ekologiczna w stosunku do osób dorosłych różnych generacji pokoleniowych oraz omówili metody kształtowania wrażliwości społecznej. Autorzy zwrócili uwagę na przepisy prawne oraz cele zrównoważonego rozwoju, których zadaniem jest zapewnienie nauki przez całe życie wszystkim osobom. Ponadto przytoczono wyniki badania świadomości ekologicznej mieszkańców Polski, przeprowadzonego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a także wskazano działania edukacyjne Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.