Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Podstawowe marketingowe strategie cen — Basic marketing pricing strategies / Andrzej PODOBIŃSKI // Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne : kwartalnik = Technical and Economical Problems : quarterly ; ISSN 1731-8386. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica. Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne. — 2003 — t. 48 z. 4 Marketing i Zarządzanie Kadrami, s. 1167–1177. — Bibliogr. s. 1177, Streszcz., Abstr.


Autor


Słowa kluczowe

EN: marketing pricing strategiesskimming strategyaverage price strategypenetration strategy
PL: strategia ceny niskiejstrategia ceny wysokiejstrategia ceny neutralnejmarketingowe strategie cen

Dane bibliometryczne

ID BaDAP14963
Data dodania do BaDAP2004-01-05
Rok publikacji2003
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaZagadnienia Techniczno-Ekonomiczne = Technical and Economical Problems : kwartalnik = quarterly

Streszczenie

Na tle analizy istoty marketingowej koncepcji ceny i roli ceny w strategii cenowej przedsiębiorstwa scharakteryzowano trzy podstawowe jej strategie: ceny wysokiej, neutralnej i niskiej. Zanalizowano warunki i korzyści płynące z prowadzenia każdej z tych strategii oraz zagrożenia, które może spowodować nieumiejętne ich stosowanie.

Abstract

Taking into consideration marketing conception of the price and price role in the company´s pricing strategy three strategies were characterized: skimming strategy, average price strategy and penetration strategy. Conditions for effective application of these strategies and benefits resulted from them were analysed. Hazards connected with application of these strategies were also considered.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Strategia IT jako podstawa strategii ogólnej przedsiębiorstwa — IT strategy as a basis of an enterprise strategy / Sławomir ZIÓŁKOWSKI // Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne : kwartalnik = Technical and Economical Problems : quarterly ; ISSN 1731-8386. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica. Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne. — 2003 — t. 48 z. 1 : Zarządzanie, s. 337–345. — Bibliogr. s. 345, Streszcz., Summ.
artykuł
Mechanizmy kształtowania cen miedzi na Londyńskiej Giełdzie Metali LME — Mechanisms shaping copper prices at London Metal Exchange LME / Andrzej AUGUSTYNEK, Jan Tadeusz DUDA, Wiesław WASZKIELEWICZ // Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne : kwartalnik = Technical and Economical Problems : quarterly ; ISSN 1731-8386. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica. Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne. — 2003 — t. 48 z. 1: Zarządzanie, s. 9–18. — Bibliogr. s. 17–18, Streszcz., Summ.