Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Podstawowe marketingowe strategie cen — Basic marketing pricing strategies / Andrzej PODOBIŃSKI // Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne : kwartalnik = Technical and Economical Problems : quarterly ; ISSN 1731-8386. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica. Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne. — 2003 — t. 48 z. 4 Marketing i Zarządzanie Kadrami, s. 1167–1177. — Bibliogr. s. 1177, Streszcz., Abstr.
Autor
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 14963 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2004-01-05 |
Rok publikacji | 2003 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Zagadnienia Techniczno-Ekonomiczne = Technical and Economical Problems : kwartalnik = quarterly |
Streszczenie
Na tle analizy istoty marketingowej koncepcji ceny i roli ceny w strategii cenowej przedsiębiorstwa scharakteryzowano trzy podstawowe jej strategie: ceny wysokiej, neutralnej i niskiej. Zanalizowano warunki i korzyści płynące z prowadzenia każdej z tych strategii oraz zagrożenia, które może spowodować nieumiejętne ich stosowanie.
Abstract
Taking into consideration marketing conception of the price and price role in the company´s pricing strategy three strategies were characterized: skimming strategy, average price strategy and penetration strategy. Conditions for effective application of these strategies and benefits resulted from them were analysed. Hazards connected with application of these strategies were also considered.