Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Augmented and virtual reality tools in training mining engineers — Narzędzia rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w szkoleniu inżynierów górnictwa / Viktoriia Tkachuk, Yuliia Yechkalo, Dmytro Brovko, Wiktoria SOBCZYK // Inżynieria Mineralna = Journal of the Polish Mineral Engineering Society ; ISSN 1640-4920. — 2023 — nr 1, s. 137–146. — Bibliogr. s. 144–145, Abstr., Streszcz.


Autorzy (4)


Słowa kluczowe

EN: digital transformationdistance educationCOVID-19 pandemicaugmented realityvirtual realityVRmining engineer trainingARrussian military aggression against Ukraine
PL: transformacja cyfrowapandemia COVID-19rzeczywistość wirtualnaszkolenie inżynierów górnictwaRzeczywistość Rozszerzonaedukacja na odległośćrosyjska agresja militarna przeciwko UkrainieVRAR

Dane bibliometryczne

ID BaDAP146912
Data dodania do BaDAP2023-05-25
Tekst źródłowyURL
DOI10.29227/IM-2023-01-17
Rok publikacji2023
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaInżynieria Mineralna

Abstract

The transition to smart mining has significantly increased the requirements for training modern mining engineers, this necessitating digitalization of this process. Based on scientific research, virtual and augmented reality technology are the most effective and safe. The article presents methods for using virtual and augmented reality technology in training mining engineers. The methods are successfully implemented in laboratories of Kryvyi Rih National University (Ukraine) and have been proven effective during distance learning in the context of the COVID-19 pandemic and the russian military aggression against Ukraine. Nevertheless, further scientific research is needed to introduce modern digital technologies into mining engineers’ training at universities in order to form a competitive and competent specialist.

Streszczenie

Przejście na inteligentne wydobycie znacznie zwiększyło wymagania dotyczące szkolenia nowoczesnych inżynierów górnictwa, co wymaga cyfryzacji tego procesu. Bazując na badaniach naukowych, technologia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości jest najskuteczniejsza i najbezpieczniejsza. W artykule przedstawiono metody wykorzystania technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w szkoleniu inżynierów górnictwa. Metody są z powodzeniem wdrażane w laboratoriach Krzyworoskiego Uniwersytetu Narodowego (Ukraina) i okazały się skuteczne podczas nauczania na odległość w kontekście pandemii COVID-19 i rosyjskiej agresji militarnej na Ukrainę. Niemniej jednak potrzebne są dalsze badania naukowe, aby wprowadzić nowoczesne technologie cyfrowe do kształcenia inżynierów górnictwa na uczelniach w celu ukształtowania konkurencyjnego i kompetentnego specjalisty.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Augmented reality in the presentation of city monuments: a case study of “Bielsko-Biała AR Guide” mobile application — Rozszerzona rzeczywistość w prezentacji zabytków miasta: aplikacja "Bielsko-Biała przewodnik AR", studium przypadku / Stanisław SZOMBARA, Małgorzata Zontek // Geoinformatica Polonica ; ISSN 1642-2511. — 2021 — vol. 20, s. 31–40. — Bibliogr. s. 39–40, Abstr., Streszcz. — Publikacja dostępna online od: 2021-12-30
fragment książki
Virtual and augmented reality applications in manufacturing of precision assembly systems / Tomasz DĘBIŃSKI, Danuta SZELIGA, Marcin HOJNY // W: KomPlasTech 2023 [Dokument elektroniczny] : XXVIII conference on computer methods in materials technology : 5–8 March 2023, Zakopane, Poland : [abstracts]. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — [Kraków : AGH], [2023]. — S. 1–3. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Tryb dostępu: http://komplastech.agh.edu.pl/public_repo/abstracts/35.pdf [2023-03-15]. — Bibliogr. s. 3