Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Rozpoznanie warunków gruntowych wybranego odcinka przekopu kolejowego jako podstawa projektowania prac geoinżynieryjnych w celu poprawy parametrów geotechnicznych — Investigation of soil conditions in a selected section of a railway cut as a basis for designing geoengineering works to improve their geotechnical parameters / Jan ZIAJA, Cezary Cały, Angelika DRUZGAŁA, Justyna ADAMCZYK, Przemysław TOCZEK // W: Nauka – technika – technologia : seria wydawnicza AGH, T. 2. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — ISBN: 978-83-66727-48-9. — S. 201–212. — Bibliogr. s. 211–212, Streszcz., Abstr.
Autorzy (5)
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 138920 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2022-01-25 |
Tekst źródłowy | URL |
DOI | 10.7494/978-83-66727-48-9_14 |
Rok publikacji | 2021 |
Typ publikacji | fragment książki |
Otwarty dostęp | |
Creative Commons | |
Wydawca | Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie |
Abstract
The paper divides engineering methods that can be applied to improve geotechnical parameters of soils at the site of their dysfunctions causing loss of stability, bearing capacity, etc. The paper identifies geo-engineering studies necessary to analyse geotechnical conditions. Analyses of stability of the described railway line section running through area of the Western Carpathians are discussed. Results of field and laboratory tests are presented. The lack of stability of the analysed section results in the need to carry out geo-engineering reinforcement works to improve the geotechnical parameters and to protect the slope against landslides.
Streszczenie
W artykule dokonano podziału metod inżynierskich, które mogą być zastosowane w celu poprawy parametrów geotechnicznych gruntów w miejscu zaistnienia ich dysfunkcji powodujących utratę stateczności, nośności itp. W pracy wskazano badania geoinżynierskie niezbędne w analizie warunków geotechnicznych. Omówiono analizę stateczności opisywanego odcinka linii kolejowej przebiegającej przez obszar Karpat Zachodnich. Przedstawiono wyniki badań terenowych i laboratoryjnych. Brak stateczności analizowanego odcinka skutkuje koniecznością przeprowadzenia geoinżynierskich prac wzmacniających, mających na celu poprawę parametrów geotechnicznych oraz zabezpieczenie skarpy przed osuwaniem.