Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Rozpoznanie warunków gruntowych wybranego odcinka przekopu kolejowego jako podstawa projektowania prac geoinżynieryjnych w celu poprawy parametrów geotechnicznych — Investigation of soil conditions in a selected section of a railway cut as a basis for designing geoengineering works to improve their geotechnical parameters / Jan ZIAJA, Cezary Cały, Angelika DRUZGAŁA, Justyna ADAMCZYK, Przemysław TOCZEK // W: Nauka – technika – technologia : seria wydawnicza AGH, T. 2. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — ISBN: 978-83-66727-48-9. — S. 201–212. — Bibliogr. s. 211–212, Streszcz., Abstr.


Autorzy (5)


Słowa kluczowe

EN: CPTU probegeoengineering methodsrock mass stability analysisslopes stabilization methods
PL: sonda CPTUmetody geoinżynieryjneanaliza stateczności górotworustabilizacja skarp

Dane bibliometryczne

ID BaDAP138920
Data dodania do BaDAP2022-01-25
Tekst źródłowyURL
DOI10.7494/978-83-66727-48-9_14
Rok publikacji2021
Typ publikacjifragment książki
Otwarty dostęptak
Creative Commons
WydawcaAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Abstract

The paper divides engineering methods that can be applied to improve geotechnical parameters of soils at the site of their dysfunctions causing loss of stability, bearing capacity, etc. The paper identifies geo-engineering studies necessary to analyse geotechnical conditions. Analyses of stability of the described railway line section running through area of the Western Carpathians are discussed. Results of field and laboratory tests are presented. The lack of stability of the analysed section results in the need to carry out geo-engineering reinforcement works to improve the geotechnical parameters and to protect the slope against landslides.

Streszczenie

W artykule dokonano podziału metod inżynierskich, które mogą być zastosowane w celu poprawy parametrów geotechnicznych gruntów w miejscu zaistnienia ich dysfunkcji powodujących utratę stateczności, nośności itp. W pracy wskazano badania geoinżynierskie niezbędne w analizie warunków geotechnicznych. Omówiono analizę stateczności opisywanego odcinka linii kolejowej przebiegającej przez obszar Karpat Zachodnich. Przedstawiono wyniki badań terenowych i laboratoryjnych. Brak stateczności analizowanego odcinka skutkuje koniecznością przeprowadzenia geoinżynierskich prac wzmacniających, mających na celu poprawę parametrów geotechnicznych oraz zabezpieczenie skarpy przed osuwaniem.