Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Doświadczenia i spostrzeżenia po kolejnym roku zdalnego nauczania — Experiences and insights after another year of distance learning / Wojciech MITKOWSKI // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2021 — nr 72, s. 67–68. — Bibliogr. s. 68, Streszcz. — XIX Ogólnopolska konferencja nauczania matematyki w uczelniach technicznych : 22–24 września 2021, [Gdańsk]
Autor
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 138611 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2022-01-12 |
DOI | 10.32016/1.72.13 |
Rok publikacji | 2021 |
Typ publikacji | referat w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Czasopismo/seria | Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej |
Streszczenie
W dniach 22-24 września 2021 r. odbyła się XIX Ogólnopolska Konferencja Nauczanie Matematyki w Uczelniach Technicznych, która była zorganizowana przez Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej. W pracy przedstawiono kilka uwag po kolejnym roku zdalnego nauczania.
Abstract
On September 22-24, 2021, the 19th National Conference on Teaching Mathematics at Technical Universities was held, organized by the Center for Teaching Mathematics and Distance Learning of the Gdańsk University of Technology. The paper presents some remarks after another year of distance learning. A classic chalk lecture on a blackboard allows the audience to follow their thoughts. But well-prepared boards for a remote lecture allow you to easily convey the essence of the problem. The development of thoughts can then be sought in the available literature indicated in the lecture. A remote lecture allows you to pass on more problems to think about in slogan and develops the imagination of both the lecturer and the student. For the lecturer, the question arises: how to introduce mathematical concepts graphically, simply and verbally? What is needed is the ability to use natural language understandable to the listener, especially in the era of information noise and the transmission of an excess of unselected information.