Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Doświadczenia i spostrzeżenia po kolejnym roku zdalnego nauczania — Experiences and insights after another year of distance learning / Wojciech MITKOWSKI // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2021 — nr 72, s. 67–68. — Bibliogr. s. 68, Streszcz. — XIX Ogólnopolska konferencja nauczania matematyki w uczelniach technicznych : 22–24 września 2021, [Gdańsk]


Autor


Słowa kluczowe

EN: universityremote learningapplication of IT tools
PL: zdalne nauczanieuczelnia wyższakształcenie w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych

Dane bibliometryczne

ID BaDAP138611
Data dodania do BaDAP2022-01-12
DOI10.32016/1.72.13
Rok publikacji2021
Typ publikacjireferat w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaZeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej

Streszczenie

W dniach 22-24 września 2021 r. odbyła się XIX Ogólnopolska Konferencja Nauczanie Matematyki w Uczelniach Technicznych, która była zorganizowana przez Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej. W pracy przedstawiono kilka uwag po kolejnym roku zdalnego nauczania.

Abstract

On September 22-24, 2021, the 19th National Conference on Teaching Mathematics at Technical Universities was held, organized by the Center for Teaching Mathematics and Distance Learning of the Gdańsk University of Technology. The paper presents some remarks after another year of distance learning. A classic chalk lecture on a blackboard allows the audience to follow their thoughts. But well-prepared boards for a remote lecture allow you to easily convey the essence of the problem. The development of thoughts can then be sought in the available literature indicated in the lecture. A remote lecture allows you to pass on more problems to think about in slogan and develops the imagination of both the lecturer and the student. For the lecturer, the question arises: how to introduce mathematical concepts graphically, simply and verbally? What is needed is the ability to use natural language understandable to the listener, especially in the era of information noise and the transmission of an excess of unselected information.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Uwagi o zdalnym nauczaniu — Notes on remote teaching / Wojciech MITKOWSKI // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2020 — nr 71, s. 49–50. — Bibliogr. s. 50, Streszcz. — Ogólnopolska Konferencja Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych : 23 września 2020 : webinarium
artykuł
Analiza krzywych rozciągania w kształceniu technicznym — The tensile curve analysis in technical education / Maciej SUŁOWSKI, Marta CIESIELKA, Paula Jurczak-Kaczor // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej ; ISSN 2353-1290. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej ; ISSN: 1425-5766. — 2016 — nr 48, s. 85–92. — Bibliogr. s. 92, Streszcz. — III konferencja eTechnologie w kształceniu inżynierów eTEE'2016 : Kraków, 11 kwietnia 2016