Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Społeczna odpowiedzialność biznesu w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem energetycznym – analiza przypadku — Corporate social responsibility in strategic management of an energy company – case study / Janusz CZAJKOWSKI, Ewa BECK-KRALA // W: Rynki, sektory i modele biznesowe w dobie globalizacji / red. nauk. Natalia Iwaszczuk, Krzysztof Posłuszny. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — (Wydawnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie). — ISBN: 978-83-66727-16-8; e-ISBN: 978-83-66727-17-5. — S. 61–75. — Bibliogr. s. 73–74, Streszcz., Summ. — Pełny tekst dostępny również w: http://www.kzp.zarz.agh.edu.pl/Monografia%20III%20-%20Rynki_sektory_KZP2020.pdf [2021-09-28]
Autorzy (2)
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 136572 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2021-09-29 |
Rok publikacji | 2021 |
Typ publikacji | fragment książki |
Otwarty dostęp | |
Wydawca | Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie |
Czasopismo/seria | Wydawnictwa Akademii Górniczo\=Hutniczej im. Stanisława Staszica w~Krakowie |
Abstract
The paper deals with the important issue of applying the principles of corporate social responsibility (CSR) in the management of an energy company. The subject is one of the most significant in shaping up sustainable development in economic, ecological and social context. Especially now, in the current reality of the energy transformation process just about being started in Poland, a broader discussion in this regard and the analysis of practical solutions seems to be most desirable. The purpose of the paper is also to indicate the needs and benefits as well as the practical application of the CSR concept in the strategic management of the selected energy company. The considerations were supported by a practical example of an analysis of such a strategy based upon the widely available and public documents of selected energy company that might be considered as an signpost for Polish energy companies in the process of the energy transformation.
Streszczenie
Rozdział podejmuje ważną problematykę zastosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w zarządzaniu przedsiębiorstwem energetycznym. Zagadnienie to odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju zarówno w kontekście ekonomicznym, ekologicznym, jak i społecznym. Szczególnie dzisiaj, w obliczu dokonującej się transformacji energetycznej w Polsce, szersza dyskusja w tym względzie oraz analiza praktycznych rozwiązań wydają się pożądane. Celem badań jest wskazanie potrzeby, korzyści oraz praktycznego zastosowania koncepcji CSR w strategicznym zarządzaniu wybranego przedsiębiorstwa energetycznego. W realizacji tego celu autorzy posłużyli się badaniami typu desk research pozwalającymi na analizę strategii CSR w zarządzaniu przedsiębiorstwem energetycznym. Badania zostały poparte praktycznym przykładem analizy takiej strategii na bazie dostępnych dokumentów wybranego koncernu energetycznego. Przykład może być drogowskazem dla polskich przedsiębiorstw energetycznych w procesie transformacji energetycznej.