Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Społeczna odpowiedzialność biznesu w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem energetycznym – analiza przypadku — Corporate social responsibility in strategic management of an energy company – case study / Janusz CZAJKOWSKI, Ewa BECK-KRALA // W: Rynki, sektory i modele biznesowe w dobie globalizacji / red. nauk. Natalia Iwaszczuk, Krzysztof Posłuszny. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — (Wydawnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie). — ISBN: 978-83-66727-16-8; e-ISBN: 978-83-66727-17-5. — S. 61–75. — Bibliogr. s. 73–74, Streszcz., Summ. — Pełny tekst dostępny również w: http://www.kzp.zarz.agh.edu.pl/Monografia%20III%20-%20Rynki_sektory_KZP2020.pdf [2021-09-28]


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

EN: sustainable developmentcorporate social responsibilityCSRenergy transformationenergy policyenergy enterprisesorganizations
PL: zarządzanie przedsiębiorstwem energetycznymzrównoważony rozwójenergetykaspołeczna odpowiedzialność biznesu

Dane bibliometryczne

ID BaDAP136572
Data dodania do BaDAP2021-09-29
Rok publikacji2021
Typ publikacjifragment książki
Otwarty dostęptak
WydawcaAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Czasopismo/seriaWydawnictwa Akademii Górniczo\=Hutniczej im. Stanisława Staszica w~Krakowie

Abstract

The paper deals with the important issue of applying the principles of corporate social responsibility (CSR) in the management of an energy company. The subject is one of the most significant in shaping up sustainable development in economic, ecological and social context. Especially now, in the current reality of the energy transformation process just about being started in Poland, a broader discussion in this regard and the analysis of practical solutions seems to be most desirable. The purpose of the paper is also to indicate the needs and benefits as well as the practical application of the CSR concept in the strategic management of the selected energy company. The considerations were supported by a practical example of an analysis of such a strategy based upon the widely available and public documents of selected energy company that might be considered as an signpost for Polish energy companies in the process of the energy transformation.

Streszczenie

Rozdział podejmuje ważną problematykę zastosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w zarządzaniu przedsiębiorstwem energetycznym. Zagadnienie to odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju zarówno w kontekście ekonomicznym, ekologicznym, jak i społecznym. Szczególnie dzisiaj, w obliczu dokonującej się transformacji energetycznej w Polsce, szersza dyskusja w tym względzie oraz analiza praktycznych rozwiązań wydają się pożądane. Celem badań jest wskazanie potrzeby, korzyści oraz praktycznego zastosowania koncepcji CSR w strategicznym zarządzaniu wybranego przedsiębiorstwa energetycznego. W realizacji tego celu autorzy posłużyli się badaniami typu desk research pozwalającymi na analizę strategii CSR w zarządzaniu przedsiębiorstwem energetycznym. Badania zostały poparte praktycznym przykładem analizy takiej strategii na bazie dostępnych dokumentów wybranego koncernu energetycznego. Przykład może być drogowskazem dla polskich przedsiębiorstw energetycznych w procesie transformacji energetycznej.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Rozwój energetyki jądrowej w warunkach globalizacji — Nuclear power development under globalisation / Marek MICHALSKI // W: Rynki, sektory i modele biznesowe w dobie globalizacji / red. nauk. Natalia Iwaszczuk, Krzysztof Posłuszny. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2021. — (Wydawnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie). — ISBN: 978-83-66727-16-8; e-ISBN: 978-83-66727-17-5. — S. 39–49. — Bibliogr. s. 48–49, Streszcz., Summ. — Pełny tekst dostępny również w: http://www.kzp.zarz.agh.edu.pl/Monografia%20III%20-%20Rynki_sektory_KZP2020.pdf [2021-09-28]
artykuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako koncepcja istotna dla funkcjonowania MŚP — Corporate social responsibility as a concept essential for the functioning of SMEs / Elżbieta MARCINKOWSKA, Joanna SAWICKA, Anna STRONCZEK // Studia Ekonomiczne : Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ; ISSN 2083-8611. — Tytuł poprz.: Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Studia Ekonomiczne ; ISSN: 2083-8603. — Wariant tytułu: Studia Ekonomiczne : Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. — 2016 — nr 299, s. 207–221. — Bibliogr. s. 220–221, Streszcz., Summ.