Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Causes and methods of applying building protection from the impact of rail-transport — Przyczyny i metody stosowania ochrony budynków od wpływu transportu szynowego / Magdalena Filipiak, Jan TARGOSZ // transEngin : Journal of Civil Engineering and Transport ; ISSN 2658-1698. — 2019 — vol. 1 iss. 1, s. 27–37. — Bibliogr. s. 37, Abstr.


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

EN: vibrationssound insulationvibroinsulationmaterial-to-material vibrations
PL: drgania materiałowewibroizolacjadrganiadźwiękoizolacja

Dane bibliometryczne

ID BaDAP126894
Data dodania do BaDAP2020-01-14
Tekst źródłowyURL
Rok publikacji2019
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriatransEngin

Streszczenie

W pracy przedstawiono próbę ujednolicenia zagadnienia wibroizolacji akustycznej stosowanej przy projektowaniu budynków i jej wpływ na konstrukcję budynku w oparciu o przykład obliczeniowy. O ile metodologia doboru i sposoby izolacji akustycznej budynków od hałasów komunikacyjnego przenoszonego przez powietrze, jak też metody ograniczenia drgań konstrukcji do dopuszczalnych poziomów są powszechnie rozpoznane i stosowane, brak jest natomiast ogólnie przyjętej metodyki ograniczenia wtórnego hałasu, który może powstawać w budynkach wskutek drgań przenoszonych poprzez grunt na fundamenty i konstrukcję budynku (tzw. drgania materiałowe, ang. ground-borne noise lub re-radiated noise).

Abstract

The paper presents an attempt to unify the issue of acoustic vibro-insulation used in the design of buildings and its impact on the building structure based on a calculation example. While the methodology of selection and methods of acoustic insulation of buildings from airborne traffic noise, as well as methods of limiting the structure vibrations to acceptable levels are widely recognised and applied, there is no generally accepted methodology of limiting the secondary noise that can be generated in buildings as a result of vibrations transmitted through the ground to the foundations and structure of the building (so-called ground-borne noise or re-radiated noise).

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

fragment książki
Analysis of selected legal methods of supporting the development and protection of agricultural land in Poland / Ludmiła Pietrzak, Paweł HANUS, Andrzej Hopfer // W: XXVII FIG Congress [Dokument elektroniczny] : volunteering for the future – geospatial excellence for a better living : 11–15 September 2022, Warsaw, Poland. — Wersja do Windows. — Dane tekstowe. — [Denmark : International Federation of Surveyors], [2022]. — S. [1–7]. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Tryb dostępu: https://www.fig.net/resources/proceedings/fig_proceedings/fig... [2022-09-20]. — Abstr. — Dod. prezentacja: https://www.fig.net/resources/proceedings/fig_proceedings/fig2022/ppt/ts04b/TS04B_hanus_hopfer_et_al_11366_ppt.pdf [2022-09-23]. — P. Hanus - brak afiliacji AGH
artykuł
Analysis of the usefulness of distinctive noise features from rail and wheel in assessing their impact on the overall railway noise level — Analiza przydatności cech dystynktywnych hałasu od szyny i koła w ocenie ich wpływu na poziom ogólny hałasu kolejowego / Tadeusz WSZOŁEK, Justyna Majchrowicz // Diagnostyka / Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej ; ISSN 1641-6414. — 2019 — vol. 20 no. 4, s. 103–109. — Bibliogr. s. 108, Abstr., Streszcz. — Publikacja dostępna online od: 2019-11-28