Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

The application of thin-walled integral constructions in aviation as exemplified by the SAT-AM project / Paweł BAŁON, Andrzej ŚWIĄTONIOWSKI, Bartłomiej Kiełbasa, Edward Rejman, Janusz SZOSTAK, Robert Smusz, Łukasz KOWALSKI // MATEC Web of Conferences [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 2261-236X. — 2019 — vol. 304, art. no. 01026, s. 1–10. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 10, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2019-12-17. — P. Bałon – dod. afiliacja: SZEL-TECH Szeliga Grzegorz, Mielec. — 9th EASN international conference on „Innovation in aviation & space” : Athens, Greece, September 3–6, 2019


Autorzy (7)


Dane bibliometryczne

ID BaDAP126669
Data dodania do BaDAP2020-01-13
Tekst źródłowyURL
DOI10.1051/matecconf/201930401026
Rok publikacji2019
Typ publikacjireferat w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaMATEC Web of Conferences

Abstract

The high level of durability and reliability is a strict requirement for today's aircraft constructions. The most important aspect is the mass of the structure which has a decisive influence on both the volatile and technical properties of an aircraft as well as its economical operation. Modern aircraft structures, or more precisely their load-bearing structures, are almost exclusively manufactured as thin-walled ones which meet the requirement to minimize the mass of the structure. While the local loss of coverage stability is permissible under operating load conditions, exceeding critical load levels of the structural skeleton elements (e.g. frames, stringers) is practically synonymous with some destruction of the structure. It results in a necessity for the continual improvement of both design methods and the improvement of structural solutions of aviation structures. By reducing the thickness of the cover and, at the same time, introducing densely spaced stiffening longitudinal elements, a structure with considerably higher critical loads can be obtained and, consequently, a more favorable distribution of gradients and stress levels which directly contributes to an increase in fatigue life. This paper attempts to analyze the above-mentioned problem more closely, using the example of a densely ribbed rectangular plate.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Characteristic of materials for the 3D printed building constructions by additive printing / Katarzyna PACEWICZ, Anna SOBOTKA, Łukasz GOŁEK // MATEC Web of Conferences [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 2261-236X. — 2018 — vol. 222 art. no. 01013, s. 1–9. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 8–9, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2018-10-29. — ORSDCE 2018 : 3rd international workshop on Flexibility in sustainable construction : Poznan, Poland, April 20, 2018
artykuł
The possibility of $CO_{2}$ pipeline transport for enhanced oil recovery project in Poland / Paweł WOJNAROWSKI, Robert CZARNOTA, Tomasz WŁODEK, Damian JANIGA, Jerzy STOPA, Piotr KOSOWSKI // MATEC Web of Conferences [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 2261-236X. — 2019 — vol. 259, art. no. 01004, s. 1–5. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 5, Abstr. — Publikacja dostępna online od: 2019-01-25. — ICTLE 2018 : 6th International Conference on Traffic and Logistic Engineering : Bangkok, Thailand, August 3–5, 2018