Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Problem kompetencji innowacyjnych w kontekście systemu edukacyjnego w Polsce — The issue of the innovative competencies considered in the context of Polish education system / Wojciech PAWNIK // Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy = Social Inequalities and Economic Growth / Uniwersytet Rzeszowski. Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych ; ISSN 1898-5084. — 2019 — nr 57 (1/2019), s. 377–386. — Bibliogr. s. 385–386, Streszcz.
Autor
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 124226 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2019-10-08 |
Tekst źródłowy | URL |
DOI | 10.15584/nsawg.2019.1.27 |
Rok publikacji | 2019 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Creative Commons | |
Czasopismo/seria | Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy = Social Inequalities and Economic Growth |
Streszczenie
Jeszcze nie tak dawno w warunkach gospodarki europejskiej innowacyjność można byłoby nazwać zapomnianym paradygmatem zmiany społecznej (podobnie jak zaufanie lub przedsiębior¬czość). Obecnie jest to jedno z najczęściej powtarzanych pojęć nie tylko w obszarze szeroko rozu¬mianych nauk ekonomicznych, ale również socjologii, antropologii oraz psychologii. Nazywam go zapomnianym paradygmatem zmiany. W artykule stawiam tezę, iż zjawisko innowacyjności w Pol¬sce jest uwarunkowane systemem edukacji, globalnymi konsekwencjami Internetu oraz kontekstem kulturowym.
Abstract
Not so long ago the innovation in the European economy could be seen as a paradigm of the social change (like trust or entrepreneurship). Now it is among the most popular concepts not only in the sphere of the so called economic sciences but in the sociology, antrophology and psychology as well. The author refers to it as to the lost paradigm of change and argues whether the phenomenon of the innovation in Poland is a result of the education system, global effects of the Internet or the cultural context.