Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Strategie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw o zasięgu globalnym – studium przypadku — Global enterprises' digital transformation strategies – case study / Wioletta BURNET-WYRWA // Marketing i Rynek ; ISSN 1231-7853. — 2018 — nr 12 dod.: CD, s. 54–66. — Wymagania systemowe: Adobe Reader ; napęd CD-ROM. — Bibliogr. s. 65–66, Streszcz., Summ.


Autor


Słowa kluczowe

EN: Internet of Thingsbig data analysisdigital transformationecosystemdigital strategies
PL: Internet rzeczyekosystemstrategie cyfrowetransformacja cyfrowaanalityka Big Data

Dane bibliometryczne

ID BaDAP119904
Data dodania do BaDAP2019-02-13
Rok publikacji2018
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaMarketing i Rynek

Abstract

The aim of the article is to present ABB, General Electric and Siemens approaches to a new, digital strategy formulation. Based on the results of the analysis, it can be concluded that the main factor causing the desire to change and formulate a new strategy are the potential benefits of analyzing large data sets from the ecosystem of relations built over the years, including a broad portfolio of products offered. Analytics of big data sets is seen as a source of future profits and opportunity for creating new products and services, and improving the value offered. Digital strategies of these enterprises focus on combining the value chain into one ecosystem, in which data and resources are shared by the company and partners using platforms and cloud computing.

Streszczenie

Celem artykułu jest prezentacja podejścia do budowania strategii cyfrowej trzech organizacji o zasięgu globalnym: ABB, General Electric i Siemens. Na podstawie wyników analizy można stwierdzić, że głównym czynnikiem powodującym chęć zmian i formułowania nowej strategii są potencjalne korzyści wynikające z analizy dużych zbiorów danych pochodzących z budowanego przez lata ekosystemu, obejmującego szerokie portfolio partnerów biznesowych i klientów oraz danych pochodzących z szerokiej oferowanych produktów. W zaawansowanej analizie danych firmy upatrują źródła przyszłych zysków, tworzenia nowych produktów i usług oraz poprawy oferowanej wartości. Strategie cyfrowe analizowanych przedsiębiorstw koncentrują się na łączeniu łańcucha wartości w jeden ekosystem, w którym dane i zasoby są dzielone przez firmę i partnerów za pomocą platform i chmur obliczeniowych.