Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Sposób łączenia elementów rozjazdowych wykonanych z austenicznego staliwa lub stali wysokomanganowej i szyn ze stali węglowo-manganowej lub węglowej — [Method for combining of turnout elements made of austenitic cast steel or of high-manganese steel and rails of carbon-manganese steel or carbon steel] / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie ; wynalazca: Aneta ZIEWIEC, Edmund TASAK, Krzysztof Ziewiec. — Int.Cl.: B23K 11/04(2006.01). — Polska. — Opis patentowy ; PL227636B1 ; Udziel. 2014-12-17 ; Opubl. 2018-01-31. — Zgłosz. nr P.400757 z dn. 2012-09-13


Autorzy (3)


Słowa kluczowe

EN: combining of turnout elementsheat treatmentupset weldingrail joints
PL: łączenie elementów rozjazdowychzgrzewanie oporowe doczołoweobróbka cieplnałączenie szyn

Dane bibliometryczne

ID BaDAP112336
Data dodania do BaDAP2018-02-11
Tekst źródłowyURL
Rok publikacji2018
Typ publikacjipatent
Otwarty dostęptak

Streszczenie

Sposób łączenia elementu (1) z austenitycznego staliwa lub stali wysokomanganowej z elementem (2) ze stali węglowo-manganowej lub W węglowej poprzez przekładkę pośrednią (3) ze stali (staliwa) półaustenitycznej utwardzanej wydzieleniowo, w którym najpierw łączy się metoda zgrzewania oporowego doczołowego element ze stali węglowo manganowej lub węglowej z przekładką, a po przycięciu na długość do 25 mm łączy się w drugim zgrzewaniu przekładkę z elementem ze staliwa lub stali wysokomanganowej, charakteryzuje się tym, że na przekładkę stosuje się stal lub staliwo półaustenityczne utwardzane wydzieleniowo, które w procesie obróbki cieplnej oraz eksploatacji ulega powierzchniowemu utwardzeniu w wyniku przemiany fazowej austenit-martenzyt, przy czym po pierwszym zgrzewaniu chłodzi się na powietrzu a po drugim zgrzewaniu stosuje się obróbkę cieplną, polegającą na nagrzaniu strefy zgrzeiny do temperatury 750÷770°C, wytrzymaniu przez czas do 0,5 godz. i chłodzeniu na powietrzu. Na materiał przekładki stosuje się stal lub staliwo o składzie chemicznym: Cmax=0,09%, Mnmax=1,0%, Simax=1,0, Pmax=0,04%, Smax=0,03% Cr=14÷18%, Ni=6,6÷7,75%, Mo=2,0÷3,0%, Al=0,75÷1,5%, korzystnie stal (staliwo) o handlowej nazwie 17-7PH (wg PN-EN ISO 10088:2007 X7CrNiAI 17-7) i 15-7Mo.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

dokument patentowy
Sposób łączenia elementów rozjazdowych wykonanych z austenicznego staliwa lub stali wysokomanganowej i szyn ze stali węglowo manganowej lub węglowej — [Method for combining of turnout elements made of austenitic cast steel or of high-manganese steel and rails of carbon-manganese steel or carbon steel] / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie ; wynalazca: ZIEWIEC Aneta, TASAK Edmund, Ziewiec Krzysztof. — Int.Cl.: B23K 11/04(2006.01). — Polska. — Opis zgłoszeniowy wynalazku ; PL400757A1 ; Opubl. 2013-07-22. — Zgłosz. nr P.400757 z dn. 2012-09-13 // Biuletyn Urzędu Patentowego. — 2013 — nr 15, s. 13