Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Wpływ budowy linii tramwajowej na wartość nieruchomości mieszkaniowych — Impact of tramline construction on real estate value / Kamil MACIUK, Paweł Biskup // Studia Regionalne i Lokalne / Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW (EUROREG) ; Sekcja Polska Regional Studies Association ; ISSN 1509-4995. — 2017 — nr 4, s. 120–140. — Bibliogr. s. 136–137, Streszcz., Abstr.


Autorzy (2)


Słowa kluczowe

EN: investmentreal estate valuationtramline
PL: inwestycjalinia tramwajowawycena nieruchomości

Dane bibliometryczne

ID BaDAP112198
Data dodania do BaDAP2018-02-14
DOI10.7366/1509499547006
Rok publikacji2017
Typ publikacjiartykuł w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Czasopismo/seriaStudia Regionalne i Lokalne

Streszczenie

W pracy badano wpływ budowy linii tramwajowej na zmienność cen nieruchomości mieszkaniowych. Obiektem badań była krakowska dzielnica XIII Podgórze, na której terenie w 2010 r. oddano do użytku linię tramwajową w kierunku na Mały Płaszów. Do badań przyjęto bazę cen transakcyjnych mieszkań położonych w odległości do 500 m od nowo wybudowanej linii tramwajowej z lat 2008-2013. Przeprowadzona analiza statystyczna z wykorzystaniem modelu regresji wielorakiej wykazała 91-procentowy współczynnik determinacji ceny przez atrybuty. Wykazano, iż atrybut "komunikacja" samodzielnie wyjaśnia aż 27,8% wartości nieruchomości, co w przeliczeniu na cenę jednostkową daje wzrost średniej ceny nieruchomości o ponad 600 zł/m2 po wybudowaniu linii tramwajowej.

Abstract

In the study, the impact of tramline construction on changes of apartment prices was investigated. The object of study was Podgórze, i.e. district XIII of Kraków, where a tramline towards Mały Płaszów was built in 2010. The authors used the base of transaction prices from 2008-2013 for apartments located within 500 m of the newly built tramline. Statistical analysis using the multiple regression model showed a 91% coefficient of price determination by the adopted attributes. It was shown that the "communication/transport" attribute explains 27.8% of property values, which gives the average real estate price increase by over PLN 600 per sq. m calculated per unit price after the construction of the new tramline.

Publikacje, które mogą Cię zainteresować

artykuł
Wybór cech nieruchomości do modelowania matematycznego wartości rynkowej na przykładzie kilku baz nieruchomości gruntowych — Selection of real estate features for mathematical modelling of the market value exemplified by several databases of ground real estates / Anna BARAŃSKA // Geodezja : półrocznik Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie ; ISSN 1234-6608. — 2004 — t. 10 z. 1, s. 31–38. — Bibliogr. s. 38, Streszcz., Summ.
artykuł
Urban renewal and the value of real properties — Rewitalizacja przestrzeni miejskiej a wartość nieruchomości / Agnieszka BIEDA // Studia Regionalne i Lokalne / Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW (EUROREG) ; Sekcja Polska Regional Studies Association ; ISSN 1509-4995. — 2017 — vol. 69 iss. 3, s. 5–28. — Bibliogr.