Szczegóły publikacji

Opis bibliograficzny

Geoinformatics services used in promotion, protection and inventory of monuments in Poland based on examples of students’ and patrons’ of scientific society KNGK Geoinformatics — Usługi geoinformatyczne wykorzystywane w promocji, ochronie i inwentaryzacji zabytków w Polsce na przykładzie opracowań studentów i opiekunów koła naukowego KNGK Geoinformatyka / Mateusz JABŁOŃSKI // Geoinformatica Polonica ; ISSN 1642-2511. — 2016 — vol. 15, s. 93–101. — Bibliogr. s. 101, Abstr., Streszcz. — Publikacja dostępna online od: 2016-12-15. — Scientific meeting of the Commission of Geoinformatics PAU : 9th of March 2016


Autor


Słowa kluczowe

EN: geoinformaticsgeoportalvirtual tourmonument
PL: zabytekgeoportalgeoinformatykawirtualny spacer

Dane bibliometryczne

ID BaDAP105583
Data dodania do BaDAP2017-05-15
Tekst źródłowyURL
DOI10.4467/21995923GP.16.018.5719
Rok publikacji2016
Typ publikacjireferat w czasopiśmie
Otwarty dostęptak
Creative Commons
Czasopismo/seriaGeoinformatica Polonica

Abstract

The current status in geoinformatic services dedicated for sightseeing branch in Poland have been introduced in the article. Data collection and its elaboration are described. Another topic is distribution and promotion of portals themselves and also promoting objects by constant extension of the offer and information sharing. The author also shows the possibility of using the services for tourists by people from tourist industry and scientists. As an example of newest technologies two ideas have been introduced: geoportal (Oil Trail) and virtual museum (Underground City Osówka and Benedictine Monastery in Jarosław). Both have been created by students and their patrons from scientific society “KNGK Geoinformatyka”.

Streszczenie

W artykule przedstawiono aktualny stan usług geoinformatycznych w Polsce, dedykowanych dla obiektów zabytkowych. Omówiono zagadnienie pozyskiwania danych, a następnie ich opracowania. Kolejnym opisanym zagadnieniem jest dystrybucja i promocja samych portali, a także promocja obiektów, możliwa dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty poprzez udostępnianie nowych informacji. Autor wskazuje również na możliwości wykorzystania usług przeznaczonych dla turystów przez osoby z branży turystycznej oraz naukowców. Jako przykłady opracowań najnowszych technologii przedstawiono: geoportal (Szlaku Naftowego) i usługi wirtualnego zwiedzania zabytków (Muzeum Podziemnego Miasta Osówka w Górach Sowich oraz klasztoru benedyktyńskiego w Jarosławiu), stworzone przez studentów koła naukowego KNGK Geoinformatyka oraz jego opiekunów.