Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Design of a station for welding parts of a car exhaust system — Projekt stanowiska do spawania elementów tłumika samochodowego / Wojciech Temel, Ireneusz CZAJKA, Tomasz Lach, Łukasz Halama // Mining – Informatics, Automation and Electrical Engineering ; ISSN 2450-7326. — Tytuł poprz.: Mechanizacja i Automatyzacja Górnictwa ; ISSN: 0208-7448. — 2021 — no. 3, s. 51–60. — Bibliogr. s. 55, 60, Abstr., Streszcz. — Tekst ang.-pol.
Autorzy (4)
- AGHTemel Wojciech
- AGHCzajka Ireneusz
- Lach Tomasz
- Halama Łukasz
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 142110 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2022-09-29 |
Tekst źródłowy | URL |
DOI | 10.7494/miag.2021.3.547.51 |
Rok publikacji | 2021 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Creative Commons | |
Czasopismo/seria | Mining - Informatics, Automation and Electrical Engineering |
Abstract
Making large batches of repeatable components is a challenge for the manual welding process. The solution to these problems is automation using machines with two- or multi-axis systems. The design of a station for welding elements of car mufflers focuses on the automation of one of the processes at Ulter-Sport Sp. z o.o. through the use of a prototype five-axis numerically controlled station. The use of this type of solution provides the operator with the opportunity to quickly develop new welding cycles, which are repeatedly and accurately mapped using a ball system and stepper motors. The spacious working area and large movement capabilities of the torch allow the machine to adapt to perform other welding tasks.
Streszczenie
Wykonywanie dużych partii powtarzających się elementów stanowi wyzwanie dla ręcznego procesu spawania. Rozwiązaniem tych problemów jest automatyzacja z wykorzystaniem maszyn o układach dwu- lub wieloosiowych. Projekt stanowiska do spawania elementów tłumika samochodowego skupia się na automatyzacji jednego z procesów produkcji w firmie Ulter-Sport Sp. z o.o. dzięki wykorzystaniu prototypowego pięcioosiowego stanowiska sterowanego numerycznie. Zastosowanie tego rodzaju rozwiązania daje operatorowi możliwość szybkiego opracowania nowych cykli spawania, które za pomocą układu śrub kulowych oraz silników krokowych są wielokrotnie i dokładnie odtwarzanie. Przestronne pole robocze oraz duże możliwości ruchu głowicy spawalniczej pozwalają na adaptację maszyny do wykonywania innych zadań bazujących na spawaniu.