Szczegóły publikacji
Opis bibliograficzny
Współpraca z organizacjami typu start-up jako przykład transformacji strategii zarządzania innowacjami w dużych przedsiębiorstwach — Cooperation with start-up companies as an example of transforming innovation management strategies in large organizations / Michał ADAMCZYK // Management Forum [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 2392-0025. — Tytuł poprz.: Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ; ISSN 1899-3192 e-ISSN 2392-0041. Management Forum. — 2018 — vol. 6 no. 3, s. 1–7. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 6–7, Streszcz., Abstr.
Autor
Słowa kluczowe
Dane bibliometryczne
ID BaDAP | 118007 |
---|---|
Data dodania do BaDAP | 2018-11-13 |
Tekst źródłowy | URL |
DOI | 10.15611/mf.2018.3.01 |
Rok publikacji | 2018 |
Typ publikacji | artykuł w czasopiśmie |
Otwarty dostęp | |
Creative Commons | |
Czasopismo/seria | Management Forum |
Abstract
The paper describes the transformation of innovation management strategies in large organizations that shifts from classic closed innovation strategy towards the mechanism described by Chesbrough, where innovations created outside are absorbed into the organization. One of the consequences of adopting this paradigm of open innovation is co-operation of start-ups, capable of generating innovative business solutions, with large companies having the resources to bring innovative products to the market. This paper aims to analyze mechanisms of such cooperation and to identify factors determining it in Polish conditions. Case studies have led to the conclusion that the mechanism is starting to be used in Poland, although on the small scale. It appears that public institutions can be a positive moderator in this aspect.
Streszczenie
Artykuł dotyczy transformacji strategii zarządzania innowacjami w dużych przedsiębiorstwach - stopniowym wdrażaniu opisanego przez Henry'ego Chesbrougha mechanizmu otwartych innowacji, polegającego na ich swobodnym transferze pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Jedną z konsekwencji przyjęcia omawianego paradygmatu jest kooperacja start-upów, które potrafią generować nowatorskie rozwiązania biznesowe, z dużymi przedsiębiorstwami, posiadającymi zasoby do wprowadzania innowacyjnych produktów na rynek. Celem artykułu jest prezentacja mechanizmów takiej współpracy oraz przedstawienie czynników determinujących ją w warunkach polskich. Przeprowadzone badania metodą studium przypadku skłaniają do stwierdzenia, iż opisywany mechanizm zaczyna być wykorzystywany w Polsce, choć jego skala wciąż jest niewielka. Rolę pozytywnego moderatora w tym aspekcie zdają się pełnić instytucje publiczne oraz firmy z kapitałem zagranicznym.